جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

کمبود آب شرب در4 شهر استان/ مدیریت مصرف صحیح آب نیازمند مشارکت همگانی است

کمبود آب شرب  در4 شهر استان/ مدیریت مصرف صحیح آب نیازمند مشارکت همگانی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بر صرفه جویی آب شرب توسط شهروندان در جهت جلوگیری از کمبود آب تاکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفای خوزستان، صادق حقیقی پور با بیان اینکه اولویت مهم شرکت آب و فاضلاب خوزستان کاهش مشکلات در روند خدمات رسانی به شهروندان و ترویج مصرف بهینه آب است، بر لزوم مدیریت مصرف آب  تاکید کرد و گفت: اگر  10 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنیم می توانیم بسیاری از مشکلات مربوط به کمبود آب را مرتفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که مردم کمبود منابع آبی را احساس نکنند در زمینه کاهش مصرف آب موفق نخواهیم بود و نیازمند فرهنگ سازی هستیم، از مردم خواست با مدیریت در مصرف آب و صرفه جویی، از مصرف بی رویه و
غیر ضروری آب خودداری کنند تا شاهد جیره بندی توزیع آب در بین مشترکین دیگر شهرهای استان نباشیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان  گفت: در حال حاضر در شهرهای ایذه، دهدز، باغملک و مسجدسلیمان آب به صورت جیره بندی در حال توزیع می باشد.

وی اظهار کرد: در شهرهای دزفول، اندیمشک، شوشتر، ایذه، باغملک، رامهرمز، شوش، قلعه تل و حمزه در حال حاضر از کل ظرفیت تولید آب استفاده می شود و در صورتی که شهروندان در مصرف آب مدیریت نکنند احتمال بروز نوسانات مصرف و کمبود آب و در برخی مناطق جیره بندی آب وجود دارد.

حقیقی پور با بیان اینکه به علت شدت بی سابقه گرمای هوا در سطح استان  27 تیرماه رکورد مصرف آب در خوزستان شکسته شد، گفت: در این روز میزان مصرف آب به یک میلیون و 200 ھزار لیتر رسید که این میزان حدوداً 10 درصد مصرف آب کل کشور است.

وی همچنین با اشاره به تفاوت منبع تامین آب شرب در شهرهای خوزستان گفت: برخلاف کشور، در خوزستان 71 درصد آب شرب از منابع آب سطحی تامین می شود که این مساله هزینه تولید آب را از متوسط کشور بیشتر کرده است به طوری که هزینه تمام شده هر لیتر آب در کشور 850 تومان و در خوزستان یک هزار و 400 تومان می باشد.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان در ادامه به صرفه جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف تاکید کرد و از شهروندان درخواست کرد توصیه های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند تا در خصوص آب مصرفی دچار مشکل نشوند.

وی تاکید کرد: نیاز است که شهروندان هم با صرفه جویی درمصرف آب و هم با پرداخت قبوض خود به این مجموعه کمک کنند.

حقیقی پور  بهره برداری از 171 حلقه چاه در استان برای تامین آب شهرهای شمال و شمال شرق استان، استفاده از آب شیرین کن در آبادان، خرمشهر و هندیجان،  ساخت و راه اندازی آب شیرین کن در شهرهای شادگان، دارخوین، رامهرمز و هندیجان با ظرفیت 25 هزار مترمکعب و اتخاذ تصمیماتی در خصوص استفاده از آب شیرین کن برای شهرهای بندرامام، سوسنگرد، آغاجاری، چمران، امیدیه و رامشیر را از جمله اقدامات و برنامه های شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب مورد نیاز شهرهای استان عنوان کرد.

                   وی در پایان صرفه جویی در مصرف آب را کاری بسیار مهم و حیاتی دانست و بیان کرد: در فصل تابستان

و به خصوص در گرم ترین ساعات روز که مصرف آب، بیشترین میزان را دارد، لذا مشترکین سعی کنند مصارف غیرضروری را کاهش داده تا آب در دسترس همگان باشد.

گفتنی است: شرکت آب و فاضلاب خوزستان ، سومین شرکت بزرگ کشور است که  56 شهر (به جز اهواز و روستاها) با جمعیت سه میلیون نفر و 650 هزار مشترک زیر پوشش دارد.

 

روابط عمومی آبفا استان
(سه شنبه ۳ اَمرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۲۷
http://www.abfakhz.ir/u/156
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید