جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
مدیرعامل آبفا خوزستان در برنامه زنده تلویزیونی عنوان کرد :

انتقال آب در سرشاخه های کارون در کیفیت آب مناطق پایین دست اثرگذار است

انتقال آب در سرشاخه های کارون در کیفیت آب مناطق پایین دست اثرگذار است

· پرداخت بموقع قبوض آب موجب ارتقای سطح خدمات رسانی می شود مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در گفتگوی زنده تلویزیونی سیمای خوزستان گفت : بیش از 70 درصد منابع تامین آب شرب استان سطحی است و 70 درصد این منابع سطحی رودخانه شامل رودخانه کارون می شود که متاسفانه اجرای طرح های انتقال آب از سرشاخه های کارون ، بر کیفیت آب مناطق پایین دست این رودخانه اثرات نامطلوب بسی

مدیرعامل آبفا خوزستان در برنامه زنده تلویزیونی عنوان کرد :

انتقال آب در سرشاخه های کارون در کیفیت آب مناطق پایین دست اثرگذار است

·        پرداخت بموقع قبوض آب موجب ارتقای سطح خدمات رسانی می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در گفتگوی زنده تلویزیونی سیمای خوزستان گفت : بیش از 70 درصد منابع  تامین آب شرب استان سطحی است و 70 درصد این منابع سطحی رودخانه شامل رودخانه کارون می شود که متاسفانه اجرای طرح های انتقال آب از سرشاخه های کارون ، بر کیفیت آب مناطق پایین دست این رودخانه اثرات نامطلوب بسیاری گذاشته است.

صادق حقیقی پور در برنامه برآیند شبکه خوزستان ضمن اعلام مطلب فوق اظهار نمود : EC  یا همان واحد شوری آب کارون در مقطع اهواز به ازای هر 10 کیلومتر حدود 200 واحد افزایش می یابد به نحوی که در شهرهای دارخوین ، خرمشهر و آبادان EC آب به بیش از 3 هزار می رسد و این وضعیت در رودخانه های بهمنشیر و مارد به مراتب بدتر است.

وی با بیان اینکه تمام تصفیه خانه ها، کدورت آب را کاهش می دهند، گفت : برای آنکه انتقال آب در سرشاخه های کارون بر کیفیت آب شهرهای آبادان و خرمشهر و اهواز تاثیرگذار بود مجبور به اجرای صدها کیلومتر خط انتقال، برای رساندن آب از سرشاخه های کرخه و دز به این شهرها شدیم.

رییس هیئت مدیره شرکت آبفا خوزستان ، نوسان در تخصیص اعتبارات را ریشه مشکلات اجرای طرح های آب و فاضلاب استان عنوان و خاطر نشان کرد : ظرف 2-3 سال گذشته پروژه های اوراق مشارکت فعالیتی نداشته اند و علت آن هم عدم تخصیص و فروش مرحله سوم بود که علی رغم اجرای 1200 کیلومتر شبکه فاضلاب طی مدت 2 سال، معادلات مدیران را به کلی به هم ریخت و متاسفانه نتیجه مطلوب حاصل نشد.

حقیقی پور با ابراز خرسندی از تخصیص 9540 میلیارد تومان برای ساماندهی وضعیت آب و فاضلاب استان از سوی دولت یازدهم گفت : با حمایتهای استاندار خوزستان و پیگیری نمایندگان استان از ابلاغ یک سوم این اعتبارات و تخصیص 300 میلیارد تومان برای خرید لوله های مورد نیاز خبر داد و گفت برای کسب موفقیت در ادامه راه به کمک همه در استان نیاز داریم.

مدیرعامل آبفا خوزستان در پاسخ به سوال تلفنی نماینده مجلس مردم ماهشهر، بندرامام ، هندیجان و امیدیه در خصوص مشکلات آب شرب شهرستان ماهشهر از تخصیص 270 میلیارد ریال برای ساماندهی وضع آب و فاضلاب این شهرستان خبر داد.

حقیقی پور در ادامه این برنامه در مورد مشکلات کمی و کیفی آب شرب در شادگان اذعان داشت : با تلاش کل مجموعه آب غدیر به شادگان رسانده شده اما فرسودگی و قدمت بالای 50 سال خط 40 اینچ انتقال آب از دارخوین به شادگان و روستاهای مسیر منجر به افزایش بیش از حد کدورت و افت کیفی آب شده است.

وی افزود : تاکنون 23 کیلومتر از خط جایگزین انتقال آب به شادگان اجرا شده و از 157 کیلومتر شبکه توزیع حدود 100 کیلومتر آن اصلاح شده است.

مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به اجرای همزمان دو پروژه خیلی مهم در شادگان تصریح نمود : برای رفع فوری مشکل کمبود آب در برخی مناطق شادگان 2- 3 کیلومتر لوله تهیه شده تا آبرسانی بصورت پایدار به این مناطق امکان پذیر گردد. همچنین برای رفع مشکل فاضلاب این شهرستان یک مناقصه 20 میلیاردی در نظر گرفته شده که با اجرای آن کل ایستگاههای پمپاژ مورد نیاز تکمیل و یا پس از بازسازی به بهره برداری می رسند.

رییس هیئت مدیره آبفا خوزستان ، با تاکید بر اینکه آبفا خوزستان آب تحویلی توسط سازمان آب و برق را در شهرها توزیع می کند، اظهار داشت : خط انتقال آب به شهرهای جنوب شرق استان در سال 1364 مورد بهره برداری قرار گرفته و با توجه به قدمت بالای خطوط انتقال در تامین آب دچار مشکل هستند. به عنوان نمونه مسیر ماهشهر به زهره و هندیجان یک خط 500 میلی متر فولادی پوسیده وجود دارد که تنها منبع پایداری است که 8 الی 9 هزار مترمکعب آب را از شهر زهره به هندیجان می رساند.

حقیقی پور ادامه داد : برای بهبود کیفیت آب هندیجان آب شیرین کن 5000 مترمکعب طراحی شده که بر اساس آب رودخانه فعالیت می کند که اخیرا بدلیل پیشروی آب شور دریا منجر به بالا رفتن EC آب رودخانه شده و عملکرد مطلوب آب شیرین کن این شهرستان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی ابراز امیدواری نمود تا با اجرای طرح های انتقال آب بتوانیم آب مورد نیاز شهرهای جنوب شرق را از آب پشت سد تامین نماییم.

مدیرعامل آبفا خوزستان در بخش دیگری از این گفتگوی تلویزیونی با اشاره به قیمت تمام شده آب بر لزوم توانمندسازی شرکتهای آب و فاضلاب بمنظور ارائه خدمات بهتر تاکید کرد و اظهار نمود : قیمت تمام شده هر مترمکعب آب در کشور 850 تا 900 تومان در می آید که این هزینه در استان خوزستان به مراتب بیشتر است. مضافا اینکه در همه شهرهای استان خوزستان بجز اهواز 67 درصد قیمت تمام شده مصوب کشور را از مردم می گیریم که این موضوع باعث شده که شرکت آب و فاضلاب با مشکلات مالی عدیده ای روبرو شوند.

حقیقی پور در ادامه به ارائه آماری از میزان تولید و فروش آب در استان پرداخت و گفت : در استان یک میلیون و 200 مترمکعب آب تولید می کنیم که کنتورهای ما فقط 600 هزار مترمکعب آن را نشان می دهد و نهایتا برای 400 هزار مترمکعب از آب تولیدی قبض صادر می گردد لذا از عموم مردم استان درخواست می شود با پرداخت به موقع قبوض در توانمندسازی شرکت آبفا جهت ارائه خدمات بهتر، همکاری کنند.

مدیرعامل آبفا خوزستان در پاسخ به سوال تلفنی نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز از فعال شدن فاز دوم تصفیه خانه آب خرمشهر پس از 4 سال خبر داد و گفت : فاز دوم این تصفیه خانه ان شاءا... تا دهه فجر امسال تکمیل و افتتاح می شود.

وی همچنین از خصوص مشکل مناطق 42 و 90 هکتاری خرمشهر گفت : یک پروژه 30 میلیاردی برای رفع مشکل این مناطق در جریان است.

 

روابط عمومی شرکت آبفا خوزستان
(دوشنبه ۹ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۲:۳۰
http://www.abfakhz.ir/u/13b
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید