شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

توضیح شرکت آب و فاضلاب خوزستان در مورد یک خبر

توضیح شرکت آب و فاضلاب خوزستان در مورد یک خبر

در پی درج خبری با عنوان «کمبود آب در مسجدسلیمان با وجود همجواری با دو سد فاجعه است» در روز 17 مرداد سال 96 شرکت آبفا خوزستان در خصوص این خبر توضیحاتی ارایه کرد.

 
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، متن توضیحات روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان به شرح زیر است: 
 
"شهر مسجدسلیمان 320 کیلومتر شبکه توزیع دارد که از سال 1380 به بعد 245 کیلومتر آن اصلاح و بهسازی شده و تاکنون 80 درصد از شبکه فرسوده آب مسجدسلیمان اصلاح و بازسازی شده است. 
  
خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته ظرف سال‌های 93 و 94 با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال بیش از 40 کیلومتر دیگر (32 کیلومتر شبکه در مدار نیامده و 8 کیلومتر شبکه جدیدالاحداث) از شبکه فرسوده آب مسجدسلیمان در مناطق مرادآباد و کمپ کرسنت نیز پس از اصلاح و نوسازی 1250 انشعاب، در بهمن ماه 95 وارد مدار بهره‌برداری شد که با تمام این عملیات میزان دسترسی مردم مسجدسلیمان به آب شرب پایدار و شبانه‌روزی به 70 درصد افزایش یافت. 
  
همچنین آبفا خوزستان برای تحقق آبرسانی شبانه‌روزی به 90 درصد مناطق مسجدسلیمان با اصلاح شبکه آبرسانی منطقه کلکه هدفگذاری نموده و مناقصه عملیات اصلاح و بهسازی شبکه آب منطقه کلکه به طول 20 کیلومتر و به تعداد 2300 انشعاب با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان طی 12 ماه اجرایی خواهد شد. لذا با انجام عملیات اصلاح شبکه منطقه کلگه که یکی از بحرانی‌ترین مناطق آبرسانی مسجدسلیمان محسوب می‌شود بیش از 90 درصد مشترکین به آب شرب سالم و بهداشتی در طول شبانه‌روز دسترسی خواهند یافت. 
  
گفتنی است در فازهای بعدی دیگر مناطق مسجدسلیمان در قالب پروژه‌های پیش‌بینی شده با اعتباری در حدود 90 میلیارد تومان طی 3 سال آینده آبرسانی خواهند شد. 
  
شهر مسجدسلیمان با داشتن 33 هزار اشتراک و 35 کیلومتر طول که در برخی مناطق عرض آن به 250 متر نیز می‌رسد یکی از شهرک‌های کوهستانی منحصر به فرد استان خوزستان در کشور به لحاظ جغرافیای شهری محسوب می‌شود."
اصل خبر خبرگزاری ایسنا:point_down:

فرماندار:

کمبود آب در مسجدسلیمان با وجود همجواری با دو سد فاجعه است

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(چهارشنبه ۲۵ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۳۶
http://www.abfakhz.ir/u/135
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید