چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان :

فرسودگی شبکه توزیع از مشکلات بخش آب خوزستان است

فرسودگی شبکه توزیع از مشکلات بخش آب خوزستان است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: استان خوزستان 10درصد آب آشامیدنی کشور را مصرف می کند درحالی که هشت درصد جمیعت کشور را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان :
فرسودگی شبکه توزیع از مشکلات بخش آب خوزستان است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: استان خوزستان 10درصد آب آشامیدنی کشور را مصرف می کند درحالی که هشت درصد جمیعت کشور را دارد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان ، صادق حقیقی پور مهمترین مشکل در فرایند توزیع آب در شهرهای خوزستان را ، شبکه فرسوده و ناکارآمد توزیع بیان کرد و افزود: متوسط پرت آب در کشور حدود 25 درصد است ولی در خوزستان 40درصد است.

وی با بیان اینکه شبکه فرسوده آب در خوزستان سبب کاهش کیفیت آب شده است افزود: کیفیت آب از خروجی تصفیه خانه تا ورودی به محل مصرف در منازل قابل مقایسه نیست و به علت اینکه اصلاح فرسودگی شبکه آب استان بسیار هزینه بر است باید این کار را به مرور زمان و با برنامه ریزی مناسب، اصلاح کنیم.

حقیقی پور در ادامه گفت: کاهش کیفیت آب سبب شده تا مردم به استفاده از دستگاههای خانگی تصفیه گرایش پیدا کنند که البته به دلیل حذف کامل املاح آب ، می تواند برای سلامت مردم بسیار خطرآفرین باشد.
وی اولویت مهم شرکت آب و فاضلاب را بازسازی شبکه توزیع آب در استان بیان کرد و با انتقاد از کاهش عمر شبکه توزیع آب در کشور اظهار داشت: متوسط عمر شبکه توزیع آب در آلمان 80سال است ولی در خوزستان این رقم بسیار پائین است.

وی با بیان اینکه هدف از این گونه نشست‌ها، این است که ما دغدغه‌های خود در بحث آب و فاضلاب بگوییم و از شما کمک بگیریم و نظر شما را هم بدانیم، اظهار کرد: قطعا قبول داریم الان خدمات ارایه شده در بخش آب و فاضلاب به مردمی که روی نفت و این استان که به تمام معنا زرخیز است، نشسته‌اند، شایسته این مردم نیست و این را قبول داریم و تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

حقیقی پور بیان کرد: 56 شهر یا 57 اداره در استان داریم که تقریبا سه میلیون نفر جمعیت تحت پوشش آبفای استان است. حدود 670 هزار اشتراک آب و 250 هزار اشتراک فاضلاب داریم و تقریبا سومین شرکت بزرگ آب و فاضلاب کشور هستیم.

وی تصریح کرد: روزانه حدود یک میلیون و 200 هزار متر مکعب در شبانه‌روز آب برای شهرهای استان به غیر از اهواز تولید می‌‌کنیم. اگر حدود 600 هزار متر برای اهواز و 250 هزار متر آب تولیدی برای آبفای روستایی استان را هم به این آمار اضافه کنیم. در کل نیاز آب شرب تولیدی استان حدود دو میلیون متر مکعب است و این عدد 10 درصد کل تولید آب شرب در کشور است؛ در صورتی که جمعیت خوزستان حدود 5 تا 6 درصد جمعیت کشور است و نشان می‌دهد که ما در زمینه تولید، تصفیه و تامین خوب کار می‌کنیم و دو برابر نیازمان آب تولید می‌شود.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۰:۵۷
http://www.abfakhz.ir/u/15f
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید