پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
با حضور استاندار خوزستان صورت گرفت :

کلنگ زنی 3 طرح بزرگ فاضلاب در آبادان

کلنگ زنی 3 طرح بزرگ فاضلاب در آبادان

با حضور استاندار خوزستان، فرماندار و نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی 3 طرح بزرگ فاضلاب با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان از محل مصوبه هیئت دولت در آبادان کلنگ زنی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان ، صادق حقیقی پور مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان در آیین کلنگ زنی این 3 طرح بزرگ فاضلاب اظهار نمود : امروز عملیات اجرایی احداث 38 هزار متر شبکه فاضلاب و تکمیل 4 ایستگاه پمپاژ مناطق مختلف شهر آبادان شامل اراضی 191 هکتاری ، 350 هکتاری ، 90 هکتاری ، بخشی از منطقه سلیچ و فیه با اعتبار حدود 25 میلیارد تومان آغاز و ظرف مدت 24 ماه اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه هزینه اجرای این طرح ها از محل مصوبه هیئت دولت  تامین و پرداخت می گردد، بیان نمود : با اجرای این طرح ها مناطق 191 هکتاری ، 350 هکتاری و 90 هکتاری بصورت 100 درصد تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می گیرند و حداقل حدود 1500 خانوار ساکن در این مناطق به شبکه مدرن دفع بهداشتی فاضلاب دسترسی پیدا خواهند نمود.
حقیقی پور تکمیل شبکه و انشعابات خانگی مناطق احمدآباد، سده، کارون، میدان طیب، ذوالفقاری ، خیابان مدرس و سیاحی آبادان را دومین طرح بزرگ فاضلاب در آبادان عنوان و خاطر نشان کرد : در این طرح نیز 12 هزار و 500 متر شبکه و انشعابات فاضلاب با اعتباری بالغ بر 5/5 میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح ریاست جمهوری در مدت یک سال اجرا و حداقل حدود 500 خانوار دیگر به شبکه بهداشتی دفع فاضلاب دسترسی می یابند.
وی تاکید کرد : با اجرای این طرح مناطق احمدآباد، سده، کارون، میدان طیب و ذوالفقاری آبادان بصورت کامل تحت پوشش شبکه مدرن و بهداشتی دفع فاضلاب قرار می گیرند.
مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان سومین طرح بزرگ فاضلاب در آبادان را احداث خطوط انتقال اصلی فاضلاب شهر آبادان با هدف انتقال فاضلاب از ایستگاه پمپاژ انتهایی شهر (PSDC) به سمت تصفیه خانه بزرگ فاضلاب این شهر اعلام و عنوان کرد : در این طرح دو خط انتقال 1000 میلیمتر UPVC به موازات هم هر کدام به طول 6 هزار متر ظرف مدت یک سال اجرا خواهد شد.
حقیقی پور برآورد اجرای این طرح را حدود 20 میلیارد تومان اعلام داشت که 10 میلیارد تومان آن برای خرید و تامین لوله مورد نیاز هزینه خواهد شد.
استاندار خوزستان نیز در حاشیه آیین کلنگ زنی 3 طرح بزرگ فاضلاب در آبادان در مورد وضعیت پروژه تصفیه خانه بزرگ فاضلاب این شهر اذعان داشت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب آبادان 80 درصد در بخش ابنیه و در مجموع 50 درصد پیشرفت داشته است و تجهیزات آن سفارش داده شده است و امیدواریم تا پایان سال 97 مدول اول آن به ظرفیت 75 هزار مترمکعب در روز به بهره برداری برسد.
غلامرضا شریعتی با تاکید بر تکمیل زنجیره دفع اصولی فاضلاب شهری تاکید کرد: مسئولان آب و فاضلاب استان تلاش نمایند خطوط انتقال و ایستگاه ها و شبکه جمع آوری فاضلاب همزمان با بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب تکمیل شود و بتوانیم خدمات بهتری به مردم استان ارائه دهیم و به قول رئیس جمهور محترم به مردم استان خوزستان پیرامون حل مسئله آب و فاضلاب خوزستان در برنامه 4 ساله جامه عمل بپوشانیم.
گفتنی است: استاندار خوزستان در سفر به شهرستان آبادان ضمن کلنگ زنی 3 طرح مهم فاضلاب از روند پیشرفت طرح های آب و فاضلاب در این شهر بازدید کرد.
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶) ۱۹:۴۴
http://www.abfakhz.ir/u/15y
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید