جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

برگزاری پنجمین نشست کارگروه منطقه ای کنترل کیفیت آب جنوب غرب کشور در آبفا خوزستان

برگزاری پنجمین نشست کارگروه منطقه ای کنترل کیفیت آب جنوب غرب کشور در آبفا خوزستان

پنجمین نشست کارگروه منطقه ای کنترل کیفیت آب آشامیدنی جنوب کشور، با حضور مدیران دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب ، روسای آزمایشگاه و کارشناسان خبره شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان های خوزستان ، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، شرکت آب و فاضلاب شهری شیراز و اهواز و شرکت آبرسانی خلیج فارس به میزبانی آبفا خوزستان در شهر اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان ، مهرداد قنواتی سرپرست معاونت بهره برداری آبفا خوزستان با اشاره به برنامه مدون کارگروه منطقه ای بر تبادل تجربیات مفید مدیران و کارشناسان شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی استانهای جنوب غرب کشور و معرفی و استفاده از روش های نوین پایش و تضمین کیفیت تاکیدکرد.

وی با بیان اینکه 87 درصد جمعیت شهری تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب خوزستان تحت تاثیر اثرات کمی و کیفی آب ناشی از خشکسالی  قرار دارند، پایش روزانه ، ساعتی و لحظه ای منابع را بسیار حائز اهمیت خواند و با اشاره به تنوع منابع آبی در استان خوزستان از نصب و راه اندازی سامانه های آنلاین بایو مانیتورینگ (پایش سمیت) در برخی شهرهای استان خوزستان خبر داد.

قنواتی ، شرکت آبفا خوزستان را یک دستگاه خدمات رسان برشمرد که توزیع و مدیریت آب شرب سالم و بهداشتی بین مشترکین و همچنین پیگیری و مطالبه گری تامین و حفظ و حراست از منابع آبی پایدار و مطمئن را وظیفه خود میداند.  

نادر مهران بد ، دبیر کارگروه منطقه ای کنترل کیفیت آب آشامیدنی جنوب غرب کشور نیز اظهار نمود : در این نشست مدیران استانهای مختلف تجربیات ارزنده خود را در حوزه بهره برداری و پایش آلاینده ها ارائه می نمایند و موضوعاتی از قبیل نصب آب شیرین کن های با راندمان بالا ، استفاده از سیم های مغناطیسی با قابلیت حذف رسوب آب ، ارزیابی نتایج سیستم های گندزدایی آب به روش الکترولیز نمک طعام و دیگر موضوعات متفرقه و پیشنهادی از جمله مصوبات جلسه قبل به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

ملک تاج اسکندری مکوند مدیر نظارت بر بهداشت و کنترل کیفیت آبفا خوزستان نیز با اشاره به بروز آلودگی رودخانه کارون در مقطع دارخوین شادگان در زمستان سال 96 به بیان تجربیات و نحوه مقابله با این آلودگی نفتی پرداخت.

گفتنی است : پنجمین نشست این کارگروه چهارم اردیبشهت ماه 97 به میزبانی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان در شهر اهواز برگزار و شهر شیراز به عنوان میزبان نشست بعدی این کارگروه معرفی و تعیین گردید.

(دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۱:۴۲
http://www.abfakhz.ir/u/12H
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید