شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

شوری آب آبادان 50درصد کاهش یافت

شوری آب آبادان 50درصد کاهش یافت

معاون بهره برداری اداره امور آب و فاضلاب آبادان با بیان اینکه شوری آب این شهر نسبت به روز گذشته حدود 50 درصد کاهش یافته ، گفت: شاخص شوری آب شهر از هشت هزار میکروموس در روز گذشته به چهار هزار و 500 میکروموس رسیده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، به نقل از ایرنا،محمد ناصری اظهار داشت: این بهبود شاخص کیفی آب با افزایش ورودی آب شیرین طی دو روز گذشته از کانال آب غدیر به آب آبادان به میزان 110هزار متر مکعب، محقق شده است
وی گفت: شوری آب رودخانه بهمنشیر در 2 ماه گذشته به دلیل کاهش آبدهی، برداشت نیشکر و دیگر انشعابات بالا دست، به حد شوری دریا رسیده است.

معاون بهره برداری اداره امور آب و فاضلاب آبادان گفت:سعی داریم تا زمانی که طرح غدیر وارد شبکه آب آبادان شود سختی آب را در این شهرستان به سه هزار میکروموس برسانیم.

ناصری تصریح کرد: با اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر و تکمیل سد مارد در تیر امسال آب شبکه آبادان از رودخانه کرخه و طرح غدیر تامین شده و آب درون شبکه لوله کشی شهر شیرین می شود.

وی با بیان اینکه پیشتر برداشت آب از رودخانه بهمنشیر انجام می شد، گفت: شوری آب رودخانه بهمنشیر در 2 ماه گذشته به دلیل کاهش آبدهی، برداشت نیشکر و دیگر انشعابات بالا دست، به حد شوری دریا رسیده است.

گفتنی است: برای برطرف کردن شوری آب شرب خرمشهر و آبادان ، طرح احداث سد خاکی مارد، اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن در دست اجرا است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۲۳
http://www.abfakhz.ir/u/13C
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید