پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
مدیرعامل شرکت آبفا استان اعلام کرد:

کام مردم آبادان و خرمشهر شیرین می شود/ افزایش ظرفیت آب شیرین کن آبادان

کام مردم آبادان و خرمشهر شیرین می شود/ افزایش ظرفیت آب شیرین کن آبادان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ، ۱۴ هزار متر مکعب دیگر به ظرفیت آب ‌شیرین‌کن آبادان اضافه می‌شود که دو هزار و ۵۰۰ متر مکعب برای چوئبده، ۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در اروند خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان،  صادق حقیقی‌پور در نشست بررسی مشکلات تامین آب شهرستان‌های آبادان و خرمشهر که 5 تیرماه در فرمانداری خرمشهر برگزار شد اظهار داشت: مقامات شهر خرمشهر و آبادان در طول بحران‌های بی‌سابقه اخیر این دو شهرستان همواره کمک‌کار سازمان بودند.

وی ادامه داد: دو هفته پرسنل این سازمان و معاونت‌های مختلف شبانه‌روزی تلاش کردند و علیرغم مشکلات بسیار و رسیدن EC آب بهمنشیر به بالای 18 هزار و EC آب کارون بالای 20 هزار شده است؛ برای اولین‌بار در آبادان 10 هزار میکروموس در ثانیه را شاهد بودیم.

حقیقی پور با اشاره به این پرسش که برخی ایراد می گرفتند که چرا پیش بینی نشده بود، گفت: از مدت ها پیش برنامه و ستاد خشکسالی تشکیل شده بود، استانداری و سازمان آب و برق در جلسات بودند و از قبل پیش بینی شده بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه بحران اخیر نشان داد که باید به سمت اصلاح شبکه توزیع حرکت کرد، اظهار داشت: شبکه توزیع در آبادان و خرمشهر وضعیت خوبی ندارد و هزار کیلومتر در آبادان، اروند و چوئبده شبکه توزیع داریم.

حقیقی‌پور با اشاره به اینکه از سال 71 تا 95 تنها 280 کیلومتر آن اصلاح شده است، ادامه داد: سال گذشته 50 کیلومتر اصلاح شبکه انجام شد و تقریبا 5 برابر سال های گذشته بود.

وی با اشاره به اینکه بحران آبادان، خرمشهر علاوه بر ناراحتی مردم، کام پرسنل صنعت آب را تلخ شد، بیان کرد: اصلاح شبکه از توان شبکه استانی و ملی خارج است؛ بازسازی تأسیسات تصفیه‌خانه ثامن نیز انجام شد و اکنون پیمانکار ابلاغ کردیم که مخزن 25 هزار متر مکعبی را در مدار قرار دهد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان، با اشاره به پروژه خط انتقال آب از تصفیه‌خانه ثامن به ایستگاه 11 و تلمبه‌خانه جمشیدآباد به حدود 13 کیلومتر خط انتقال هزار است، گفت:  در برخی نقاط به دو خط دوقلوی 600 میلی‌متر تبدیل شده است؛ این خط همزمان با فاز دوم طرح غدیر به مدار می‌آید، با اجرای آن شاهد رشد کیفیت توزیع آب و انتقال گسترده‌تر خواهیم رسید.

حقیقی‌پور خاطرشان کرد: در حال حاضر در شهرستان آبادان، 12 هزار و 500 متر مکعب در تأسیسات دیر فایر وجود دارد که این تأسیسات آب بخشی از آبادان و همچنین شهر مینوشهر را تأمی می‌کند؛ در برنامه جدید برای خوزستان این است که 30 درصد نیاز شهرهایی که در نوار ساحلی قرار دارند، به دستگاه آب‌شیرین‌کن تجهیز کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: برنامه‌ریزی انجام شده برای تأمین آب شهرستان‌های خوزستان با خطوط انتقال طولانی به این شهرها می‌رسد و امکان وقوع حادثه و اتفاق بسیار و تعمیرات آن نیز بالابر است و تغییر اقلیم، آنچه به صلاح است حرکت به سمت استفاده بهینه از آب دریا است.

وی ادامه داد: در گام نخست، با تائید و تصویب معاونت توسعه شرکت مهندسی توسعه آبفا کشور، 30 درصد هرشهر به دستگاه آب‌شیرین‌کن تجهیز شود چراکه در راستای پایدارسازی آن خواهد بود.

حقیقی‌پور افزود: تا 31 تیرماه، 14 هزار متر مکعب دیگر به ظرفیت آب‌شیرین‌کن آبادان اضافه می‌شود که دو هزار و 500 متر مکعب برای چعبده، 3 هزار و 500 متر مکعب در اروند خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: به مانند شهر اروند که آبگیر مجزا  بر روی آن نصب است، کانال بهم‌شیر تهیه شده و امسال از لحاظ کمی پایداری خوبی در شهر اروند داشتیم.

وی با اشاره به اقدام دیگر برای بهبود و اصلاح شبکه توزیع آب، عنوان کرد: صورتجلسه در رابطه با کاهش هدر رفت در شهر آبادان است که با یک شرکت هلندی توافقاتی انجام شد و اگر بحران رخ نداده بود، صورتجلسه آن بسته و شروع به مطالعه می‌کردیم.

حقیقی‌پور گفت: در روزهای بحران در شهرهای آبادان و خرمشهر روزی نزدیک به  40 هزار بطری آب معدنی در میان مردم توزیع شد و روزی 10 هزار متر مکعب از ظرفیت آب حیات اضافه شد و به وسیله حدود 40 تانکر آب روستایی و بیش از 13 تانکر در آب و فاضلاب استان در شهر و شهرهای اطراف توزیع شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: در مقایسه با این بحران با بحران‌های سال 76 و دیگر که چندین نفر کشته شدند، واقعا علیرغم اینکه کیفیت بدتر شده بود اما مردم آبادان و خرمشهر متانت به خرج دادند؛ اداره بهداشت حتی یک مورد گزارش نداده آبی که ظرف مدت دو هفته گذشته در شبکه شهر تزریق شده، مشکل بهداشتی داشته باشد.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷) ۱۰:۴۰
http://www.abfakhz.ir/u/12B
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید