چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
در آیین افتتاح خط انتقال آبرسانی ثامن الائمه آبادان عنوان شد:

تاکید استاندار بر رفع کلی دغدغه آب شرب در استان خوزستان

تاکید استاندار بر رفع کلی دغدغه آب شرب در استان خوزستان

استاندار خوزستان در آیین افتتاحیه خط 1000 میلیمتر انتقال آب ثامن الائمه آبادان به ایستگاه پمپاژ جمشید آباد و کلنگ زنی پروژه احداث تصفیه خانه و تاسیسات آبرسانی شهر چوئبده آبادان بر رفع کلی دغدغه آب شرب در استان خوزستان تاکید کرد و گفت : باید با رفع کلی دغدغه آب شرب در استان برای رفع دیگر مسائل و مشکلات استان خوزستان تلاش کنیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان غلامرضا شریعتی ضمن تشکر از صبوری آحاد مردم این منطقه، امام جمعه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر و مجموعه افرادی که برای انجام این پروژه تلاش کردند، اظهار داشت : فراهم کردن آب شرب، تامین معیشت، تامین حقوق اولیه و سلامت از وظایف دولت هاست که در این دولت تاکنون کوتاهی صورت نگرفته است.
وی با تاکید بر این موضوع که باید دغدغه آب شرب در کل استان رفع شود، یادآور شد: باید وضعیت نسبت به شرایط پایدارتر شود و دغدغه آب آشامیدنی در جنوب استان حل شود تا به سراغ حل مسائل بعدی برویم، البته باید این مخزن دوم که قرار است در مردادماه تکمیل گردد، سریعتر تکمیل شود که تاکنون ۷۰ درصد از این عملیات تکمیل شده است.
شریعتی گفت: متعهد به تامین آب آشامیدنی شهرهای چوئبده، اروندکنار و روستاهای آبادان از طرح غدیر هستیم و با تکمیل خط هزار، تامین آب از ایستگاه طرح جامع آبادان به تصفیه خانه جمشیدآباد شهرهای اروندکنار و چوئبده و روستاهای مسیر و همچنین مناطق ذوالفقاری و جمشیدآباد آبادان از آب غدیر بهره مند می شوند.
وی همچنین یادآور شد : خط لوله حفار شرقی خرمشهر نیز که انجام شود، سطح پوشش آب غدیر بهتر خواهد شد و آب‌رسانی بهبود خواهد یافت تا تامین آب پایدار برای آبادان، خرمشهر، شادکان، اهواز، سوسنگرد، هویزه و دیگر مناطق صورت پذیرد.
عالی‌ترین مقام دولت در استان خوزستان، افزود: این آب در حال تامین است اما در حقیقت چون یک مخزن وجود دارد ناپایدار است، امیدوارم مخزن دوم در مرداد ماه تکمیل شود و پس از آن مخزن سوم را شروع به کار خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت تامین آب برای شهرهای مسیر آب غدیر، روز به روز پایدارتر خواهد شد و حجم آبی که قابل پمپاژ است بهتر می‌شود، تمام این خطوط در دو ماه آینده وارد مدار خواهد شد و پس از آن به سمت تامین آب غدیر از «دز» حرکت می‌کنیم.
استاندار خوزستان در ادامه تاکید کرد: پروژه‌ها باید سریعا انجام شود نباید تعهدات فقط امضا شود ما صرفا برای امضا تعهدات نیامده‌ایم باید آنها را به مرحله اجرا در آوریم و حتما پیگیری شود.
گفتنی است : تلمبه خانه ثامن الائمه آبادان تامین کننده آب شرب به مناطق پرجمعیت آبادان را بر عهده دارد که با حضور استاندار، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه و امام جمعه آبادان و جمعی از اصحاب رسانه با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال از اعتبارات وزارت نیرو به بهره برداری رسید.
روابط عمومی شرکت آبفا شهری خوزستان
(شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۲۷
http://www.abfakhz.ir/u/13i
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید