پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

مشکل فاضلاب مهرشهر دزفول برطرف شد

مشکل فاضلاب مهرشهر دزفول برطرف شد


سرپرست آبفا منطقه دزفول از انجام عملیات رفع انسداد و گرفتگی خط انتقال فاضلاب ۸۰۰ میلیمتری میدان شاهد با استفاده از توان داخلی آبفا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، مصطفی اسماعیل‌سالم در اینباره اظهار کرد ؛ پس از حادثه گرفتگی خط اصلی فاضلاب ، مشکلاتی برای کسبه محل میدان شاهد و همچنین ساکنان مناطق مهرشهر و آزادگان بوجود آمد، که پس از اطلاع از این مشکل بررسی ها و مقدمات پروژه به منظور اهمیت بهداشت شهروندان در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد؛ با توجه به شرایط خاص این حادثه شامل وضعیت شدید ترافیکی ، چهارراهی مسدود شده فاضلاب که نیاز به مسدود کردن از سه نقطه داشت، قطر خط و عمق ۹ متری کارگزاری شبکه ، این پروژه از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار بود که با استفاده از ظرفیت و توان داخلی مجموعه آبفا ، صورت پذیرفت.

اسماعیل‌سالم اعتبار این پروژه را ۱۲۰ میلیون تومان برشمرد که نسبت به پروژه‌های مشابه در همین خط با یک پنجم هزینه انجام شده و افزود : در این پروژه پس از انسداد ورودی ها از سه نقطه و انجام مقدمات و تهیه بیل مکانیکی ویژه بوم بلند به منظور انجام حفاری یک مرحله ای جهت تسریع در کار، اقدام به حفاری و با به کارگیری ۲۲ متر لوله ۸۰۰ میلیمتر فاضلاب عملیات با موفقیت انجام شد.

سرپرست آبفا منطقه دزفول افزود؛ رفع انسداد های مشابه در همین خط طی سال گذشته حدود ۵ ماه زمانبر بوده است که با تکیه بر توان و تخصص پرسنل آبفا ، رفع انسداد فعلی طی ۴۸ ساعت تلاش مداوم و جهادی سختکوشان معاونت بهره برداری در توسعه فاضلاب، واحد فاضلاب و نقلیه برطرف شد.

وی تصریح کرد : در این عملیات طی ۱ ماه گذشته اقداماتی نظیر ویدیو متری خط به منظور مشاهده محل انسداد زیر زمینی و تهیه جنتکس هوشمند از استان و اعزام اکیپ های متعدد به منظور رفع انسداد بدون حفاری ترانشه صورت گرفت، که متاسفانه با مشخص شدن نوع انسداد تنها راه رفع آن اقدام به حفاری و باز کردن ترانشه بود.

سرپرست آبفا منطقه دزفول ضمن تشکر از همکاری مجموعه فرمانداری و مدیریت برق دزفول و صبر و حوصله همشهریان محترم مناطق مهر شهر و آزادگان و کسبه میدان شاهد در خاتمه نیز گفت : با انجام این پروژه مشکل بالا زدن فاضلاب در منطقه مهرشهر که موقتی بوده برطرف شد.

تنظیم:راشین نجارپور
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹) ۰۶:۵۱
http://www.abfakhz.ir/u/1ht
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید