سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
مدیر آبفا منطقه شوشتر در نشست با اصحاب رسانه:

۴ شهر و ۱۲۳ روستا تحت پوشش آبفای این شهرستان است /اصلاح شبکه و مرئی کردن شیرآلات آبرسانی شهرستان شوشتر

۴ شهر و ۱۲۳ روستا تحت پوشش آبفای این شهرستان است /اصلاح شبکه و مرئی کردن شیرآلات آبرسانی شهرستان شوشتر




مدیر آبفا منطقه شوشتر گفت: در حال اجرای اصلاح شبکه و مرئی کردن شیرآلات آبرسانی شهرستان شوشتر هستیم زیرا که این طرح از هدر رفت آب و قطع گسترده آن در سطح شهرستان به هنگام بروز اتفاقات جلوگیری می کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان ؛ رستم عبدالله پور در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان شوشتر پیرامون ادغام و یکپارچگی اداره آب و فاضلاب شهری و روستایی گفت: از مهم ترین مزایای طرح اینست که باعث شده از ظرفیت و تجربیات نیروها به صورت یک جا استفاده شود به طوری که نیروهای آبفای روستایی از مدیریت جهادی بسیار خوب و آبفای شهری دارای تخصص و علم به روز هستند و این نقاط قوت در کنار هم نتایج بسیار خوبی در حوزه آب و فاضلاب شهرستان داشته است.

وی در خصوص خطوط انتقال و شبکه های توزیع آب در سطح شهرستان شوشتر افزود: با توجه به اینکه تاسیسات و خطوط انتقال در بافت قدیم، بلیتی، جاده صاحب الزمان و دروازه قدمتی بالای ۴۰ سال دارند مشکلات زیادی در حوزه آبرسانی داشتیم که طی این ۸ ماه گذشته با توکل بر خدای متعال و تلاش نیروها توانستیم بخشی از آن ها را اورهال کنیم و در حال حاضر تقریبا از نظر بهره برداری در شبکه توزیع آب به ثبات نسبی رسیده ایم.

عبدالله پور از مرئی کردن شیرآلات قطع و وصل شبکه آبرسانی شهرستان شوشتر خبر داد و گفت: در حال مرئی کردن شیرآلات شبکه آبرسانی هستیم. این اقدام باعث می شود که هنگام اصلاح یا رفع اتفاقات آب، دیگر شاهد قطعی آب به صورت گسترده درنقاط مختلف شهر نباشیم.

مدیر آبفا منطقه شوشتر ادامه داد: با اجرای این طرح فقط آب نقطه ای که عملیات در آن اجرا می شود قطع خواهد شد و ضمن جلوگیری از قطع آب به صورت گسترده، از هدر رفت آن نیز پیشگیری خواهد شد.

وی در حوزه آبرسانی روستایی تصریح کرد: ۴ شهر و ۱۲۳ روستا تحت پوشش آبفای این شهرستان است که از این تعداد روستا ۵۰ درصد فاقد کیفیت آب هستند و در تلاش هستیم با انجام پروژه هایی این کیفیت آب را افزایش دهیم.

عبدالله پور اذعان داشت: در حال اجرای۴ پروژه آبرسانی روستایی هستیم که اگر به بهربرداری برسند بالای ۸۰ درصد مشکلات آبرسانی روستاها از لحاظ کیفی و کمی حل می شود. از جمله این طرح ها؛ پروژه یشانسخی که بامشارکت محرومیت زدایی و قرارگاه سازندگی سپاه و آب و فاضلاب در حال اجراست که ۳۳ روستا را در غرب شعیبیه تحت پوشش قرار می دهد. و در فاز اول آن ۷ روستا از آب با کیفیت بهره مند می شوند.
عبدالله پور خاطرنشان کرد: پروژه عبدلی زوییه هم نیز از دیگر طرح های آبرسانی روستایی است که با بهره برداری آن مشکل آبرسانی۱۲ روستا از شرق شعیبیه حل می شود. پروژه چمتر خان هم از جمله طرح هایی می باشد که با وارد کردن آن به مدار روستاهای چمترخان علیا، سفلی، غلامعلی، مختاری و نیسی از آب با کیفیت برخوردار شدند.
وی در خصوص پروژه آبرسانی حاشیه گرگر گفت: این طرح برای ۴۳ روستا می باشد که با اجرای فاز دوم و سوم آن روستاهای دهستان مدرس و میان آب تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار می گیرند و مشکل اساسی آن ها حل می شود.
وی در پایان پیرامون روستاهای بخش مرکزی یادآور شد: روستاهای پیردالو، تخت قیصر و شیخ شمس الدین فاقد کیفیت آب بودند که با تقویت شبکه آبرسانی در حال حاضر بالای ۶۰ درصد آب این روستاها از شوشتر تامین میشود و از کیفیت بالای آب بهره مند شدند. هر چند که در پایداری آب مشکل دارند که انشاءالله با لوله گذاری و تکمیل خط انتقال این مشکل هم مرتفع می شود.

تنظیم : بهنام پریچه
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹) ۰۷:۰۹
http://www.abfakhz.ir/u/1hx
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید