شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
مدیر آبفا منطقه بهبهان در نشست خبری بااصحاب رسانه

از اصلاح شبکه توزیع تا تقویت آب شرب و ارتقای کیفیت آب آشامیدنی روستاهای بهبهان

از اصلاح شبکه توزیع تا تقویت آب شرب و ارتقای کیفیت آب آشامیدنی روستاهای بهبهان



مدیر منطقه آبفا بهبهان گفت: از آغاز طرح یکپارچگی شرکت های آب و فاضلاب بیش از ۸ هزار متر اصلاح خطوط انتقال و شبکه آبرسانی در محدوده روستاهای بهبهان انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا نامیر در نشست خبری با خبرنگاران مهم ترین  اتفاق امسال را طرح کشوری ادغام آبفا شهری و روستایی عنوان کرد و اذعان داشت: به رغم دشواری هایی که بر سر راه وجود داشت، شاهد خدمات کم نظیر و ارزنده ای  در روستاهای شهرستان بهبهان بودیم.

وی اصلاح ۸ هزار و ۱۲۰ متر از خطوط انتقال و شبکه توزیع آبرسانی را به روستاهای سرحدآقا، گراب، شاه غالب، ثارالله، بیدبلند، دودانگه،حیات اباد مجیدی، آبلش،شه نظری ،ویسی را از جمله اقدامات اداره متبوعش به منظور تقویت فشار آب شرب در روستاهای بهبهان طی تیرماه تا بهمن ماه سالجاری عنوان کرد.

نامیر نصب و راه اندازی الکتروپمپ، تجهیز و راه اندازی چاه، تعویض الکتروپمپهای مستهلک، احداث حوضچه تقسیم آب و رفع بیش از ۴۰ مورد شکستگی و ترمیم خطوط انتقال آب به روستاهای تحت پوشش در اقطار مختلف را از دیگر اقدامات ارزنده این اداره در راستای تثبیت و پایداری فشار آب روستاهای بهبهان عنوان کرد.

مدیر آبفا منطقه بهبهان هزینه ها در حوزه روستایی (خدمات رسانی، زیر ساختی و پرداخت حقوق) را بالغ بر ۳،۵ میلیارد خواند و ابراز امیدواری کرد با تدابیر صورت گرفته و برنامه ریزی دقیق ضمن ارایه خدمات مطلوب، در حوزه درآمدی و وصول مشترکین روستایی نیز عملکرد ممتازی داشته باشیم.

نامیر در ادامه اذعان داشت:با هدف پایداری و ساماندهی توزیع آب شرب در شبکه آبرسانی،افزایش کمی و کیفی فشار آب و رفع شکستگی ها، ۴۸۷۸ متر عملیات توسعه شبکه در سطح شهر بهبهان و ۲۱۴۳ متر اصلاح شبکه خطوط آب از ابتدای سالجاری طی ۱۰ ماهه اول سال ۹۹ در حوزه شهر بهبهان انجام شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت با این میزان اصلاح شبکه توزیع آب،  ۱۸۵۰ مورد تعمیرات شبکه و انشعابات آب ، ۵۷۶ تعویض دستگاه کنتور و ۳ هزار و ۱۹۲ مشترک جدید در بخش آب به مشترکین تحت پوشش خدمات شرکت آبفا خوزستان در شهرستان بهبهان افزوده شدند.

همچنین در این مدت ۳۷۶ فقره انشعاب غیرمجاز به چرخه فروش آب در بهبهان افزوده شدند.

مدیر اداره ابفا بهبهان‌‌‌، بازسازی ماشین آلات واحد فاضلاب، نزدیک به ۵۸۰ متر اصلاح شبکه فاضلاب، نصب ۲۰۳ مورد انشعاب فاضلاب،  قریب به ۸۰ کیلومتر لایروبی و شستشوی خطوط شبکه فاضلاب، ۱۹۰۰ مورد لایروبی منهول و نصب ۱۶۲ دریچه منهول فاضلاب را از اقدامات اداره متبوعش در بخش فاضلاب عنوان کرد.

نامیر فعالیت ها در حوزه بهره برداری را قابل قبول خواند و از مهمترین اقدامات در این حوزه در بخش فاضلاب به افتتاح پکیج تصفیه فاضلاب برای اولین بار در ایران، عملیات لایروبی کلکتور اصلی فاضلاب به طول ۲۰۰۰ متر و به قطر ۶۰۰ متر و تعداد ۲۰ منهول از مدرسه امام خمینی تا چهارراه تختی،عملیات توسعه شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب شبکه داخلی مجتمع ۲۰۰ واحدی پارسین (وحدانی) اشاره کرد.
این مدیر اجرایی، عملیات نصب و جانمایی دستگاه فشارسنج دیتالاگر بر روی خطوط اصلی شبکه آبرسانی، عملیات اجرای کیسینگ با لوله فولادی ۸۰۰ میلی متر بر روی مسیل جمع آوری آب های سطحی به طول ۳۶ متر، تعمیر کلکتور خروجی مخزن ذوالفقاری (خط ۹۰۰ میلی متر)، اجرای عملیات اتصال خط لوله ۱۶۰ میلی متر به ۳۱۵ میلی متر پلی اتیلن به منظور تقویت فشار آب ۲۵۰۰ خانوار ساکن در مناطق کوی حجت، کوی پلیس، فردوس و ایستگاه برق، اجرای عملیات تقویت فشار آب در اسلام آباد بهبهان با بیش از ۲۰۰۰ خانوار را از دیگر اقدامات حوزه بهره برداری اداره متبوعش در بخش آب عنوان کرد.
نامیر در پایان خاطر نشان کرد: تمامی تلاش نیروهای شرکت آب و فاضلاب خوزستان برخورداری مردم شهرها و روستاهای استان از آبی سالم، بهداشتی و با کمیت و کیفیت و پایدار است.

تنظیم:راشین نجارپور
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹) ۰۵:۴۴
http://www.abfakhz.ir/u/1hE
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید