جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان :

۷۰ روستای خوزستان در آستانه خروج از تنش آبی قرار دارند

۷۰ روستای خوزستان در آستانه خروج از تنش آبی قرار دارند

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه بیشترین تنش آبی استان شامل ۷۰ روستای حوضه آبی کرخه است گفت: با تلاش‌هایی که صورت گرفته، این روستاها در آستانه خروج قطعی از تنش آبی قرار دارند و بزودی بخش زیادی از مشکل آنها رفع می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمد رضا کرمی نژاد ، با اشاره به آخرین وضعیت رفع مشکلات آب روستاهای استان اظهارداشت: در حال حاضر بررسی‌ها نشان می دهد که با رهاسازی ۲۰۲ متر مکعب آب بر ثانیه از سد کرخه، وضعیت آبرسانی به روستاها در حال تثبیت شده‌ای قرار دارد.

وی ادامه‌داد: رودخانه کرخه در حال حاضر وضعیت بهتری پیدا کرده است و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته طی روزهای آینده شاهد تثبیت کامل آبرسانی به روستاهای اطرف این حوضه آبی خواهیم بود.

برنامه ریزی برای پایداری آب در طول شبانه روز کرمی‌نژاد با بیان اینکه دولت برای بهبود شرایط آب شرب در استان خوزستان اعتبارات و منابع مالی قابل توجهی را اختصاص داده است گفت: در این راستا تلاش می‌شود طی جدول زمانی و برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد، امکان پایداری هرچه بیشتر آب شرب روستاها در طول شبانه روز از هفته‌ها و ماه‌های آینده بطور کامل محقق شود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت ۵۳۰ روستای دیگر استان خوزستان که از نظر آب شرب دارای مشکلاتی هستند گفت: این تعداد روستا نسبت به روستاهای حوضه آبی کرخه (۷۰ روستای دارای تنش آبی) از پایداری بیشتری برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان‌کرد: مشکل آب ۵۳۰ روستای استان خوزستان که بیشتر در محدوده شهرستان‌های اندیکا، لالی و ایذه قرار دارند؛ شامل نواقص کمتری است که وضعیت این روستاها نیز در آینده بهبود خواهد یافت.

کرمی‌نژاد با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب خوزستان بصورت همزمان در حال رصد مشکلات تاسیسات آبرسانی به شهرها و روستاهای خوزستان و همچنین رفع نواقص آنها است گفت: برای بهبود وضعیت شبکه آب شرب در استان بخصوص روستاهایی که بصورت نوبتی آب دریافت می‌کنند نیز جدول زمان بندی تهیه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان یادآورشد:رفع مشکلات مربوط به تاسیسات شبکه آبرسانی استان بر اساس اولویت‌های صورت گرفته انجام خواهد شد.

کرمی نژاد همچنین با تاکید بر پایداری آب شرب اهالی بیان داشت: پیش از در طول شبانه روز یک تا ۲ ساعت آب شرب برای روستاهای دارای تنش آبی اختصاص داده می‌شد که با اقدامات صورت گرفته، مدت زمان پایداری آب شبکه روستاها (۷۰ روستای دارای تنش) طولانی تر شده است.

تانکرهای آبرسان سیار بنابر نیاز به روستاها اعزام می‌شوند

کرمی‌نژاد با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر همزمان با تشدید تنش آبی در روستاها، بیش از ۱۰۰ تانکر آبرسان سیار با مشارکت سپاه، ارتش، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تامین شد گفت: با بهبود وضعیت و پایداری بهتر شبکه آب روستاها، اعزام این تانکرها بنابر نیاز صورت می‌گیرد.

وی ادامه‌داد: درحال حاضر تقاضای استفاده از این ناوگان (تانکرهای سیار) روبه کاهش است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان در باره نصب مخازن در ساختمان‌ها اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می شود که اهالی برای جلوگیری از تنش های احتمالی آب، نصب مخازن را همواره مورد توجه قرار دهند.

تامین آب ویژه مصارف دامی نیز پایدار شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه آب شرب همواره رسالت اصلی شرکت آب و فاضلاب خوزستان محسوب می‌شود گفت: اما با توجه به وابستگی معیشت و اقتصاد روستاییان به فعالیت های دامداری، موضوع تامین آب ویژه مصارف دامی نیز به عنوان یکی دیگر از اولویت های این شرکت در استان خوزستان مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه یکی از مشکلات روستاهای دارای تنش آبی در محدوده حوضه کرخه، تامین آب ویژه مصارف دامی بوده است گفت: در این محدوده حدود ۲۵۰ هزار دام سبک و یکصد هزار دام سنگین وجود دارد که تامین آب شرب آنها طی روزهای اخیر با تانکرهای آبرسان سیار و بخش دیگری از آنها هم‌اکنون از طریق شبکه آبرسانی انجام می شود.

بر اساس این گزارش، شهرستان دشت آزادگان با مرکزیت شهر سوسنگرد در غرب خوزستان واقع است که رودخانه کرخه از میان این شهرستان عبور می کند، در پی کم آبی رودخانه کرخه و برای تامین آب مورد نیاز دامداران و کشاورزان در چند روز گذشته از سد کرخه آب رهاسازی شد.

پس از سه هفته از تنش آبی در شهرستان دشت آزادگان با رهاسازی آب از سد کرخه، روز چهارشنبه آب به رفیع ، بستان ، سوسنگرد و برخی از نقاط این شهرستان رسید.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(شنبه ۲ اَمرداد ۱۴۰۰) ۱۳:۰۶
http://www.abfakhz.ir/u/1jY
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید