جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
قالیباف رئیس مجلس:

کارشکنی در تحقق اعتبار هزار میلیارد تومانی مربوط به رفع مشکلات تنش آبی در خوزستان/ مقابل هرکس که در رفع مشکلات مردم کارشکنی کند می ایستم

کارشکنی در تحقق اعتبار هزار میلیارد تومانی مربوط به رفع مشکلات تنش آبی در خوزستان/ مقابل هرکس که در رفع مشکلات مردم کارشکنی کند می ایستم


به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس، در جلسه بامدادی مجمع نمایندگان استان خوزستان با انتقاد از کارشکنی در تحقق اعتبار هزار میلیارد تومانی مربوط به رفع مشکلات خوزستان به ویژه تنش آبی روستاهای این استان گفت: مقابل هرکس که در رفع مشکلات مردم کارشکنی کند می ایستم.

وی با مقایسه شرایط استان در زمان جنگ و شرایط کنونی نسبت به کم کاری ها و سوء مدیریت هایی که در خوزستان انجام شده است گفت: به عنوان یک انقلابی هیچ پاسخی برای مردم استان ندارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل اصلی و درد اساسی امروز ما در کشور سرکش بودن نظام اداری و اجرایی کشور است و ظاهرا کسی مسوول مسائل و مشکلات به وجود آمده نیست. قطعا نمایندگان مجلس از هر کس دیگری در انتقال پیام مردم محق تر هستند و نماینده می تواند حرف مردم را از مسوولان به صورت منسجم پیگیری کند.

وی با اشاره به جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: در موضوع رفع تنش آبی 740 روستای خوزستان دو مجموعه در وظایف خود کوتاهی کردند.

نماینده مردم تهران با اشاره به تعیین اعتبار هزار میلیارد تومانی برای حل بخشی از مشکلات تنش آبی خوزستان که در جریان نظارت میدانی سال گذشته از این استان نهایی شد، تاکید کرد:حداقل در بحث تخصیص این هزار میلیارد تومان، سازمان برنامه و وزارت نفت کوتاهی کردند، در حالی که این مساله با پیگیری به راحتی قابل حل و فصل بود.

وی با اشاره به موانع جدی که در نتیجه سیستم بوروکراسی اداری مقابل تامین این اعتبار ایجاد شد، گفت: از شهریور سال گذشته می دانستیم که 740 روستای خوزستان دچار تنش و بحران آب هستند اما با برنامه ریزی و تصمیمات درست می توانستیم تا تابستان امسال با کمترین هزینه، بسیاری از این مشکلات را برطرف کنیم، ولی امروز با هزینه ای دوچندان باید این بحران را حل کنیم.

قالیباف با اشاره به صنایع فعال استان خوزستان عنوان کرد: باید مشخص شود سهم این صنایع نسبت به برداشت آنها از آب خوزستان چیست. آیا این صنایع نمی خواهند آب استان خوزستان را با این درآمدهای هنگفت مدیریت کنند؟

وی با اشاره به افزایش بودجه استانی و ملی استان خوزستان در قانون بودجه 1400 اضافه کرد: تحقق این بودجه قطعا نیاز به پیگیری دارد و نمایندگان مجمع استان باید این مهم را انجام دهند.

قالیباف با بیان اینکه درد استان خوزستان از کمبود ظرفیت ها و نبود منابع مالی نیست، اضافه کرد: جنس محرومیت استان خوزستان با برخی دیگر از مناطق قابل قیاس نیست؛ چرا که در بین مردم خوزستان بیش از محرومیت، احساس تبعیض وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل دولت جدید و تدوین برنامه هفتم، وجود ستاد راهبردی استان خوزستان را ضروری دانست و یادآور شد:یکی از مسائل مهمی که در استان باید پیگیری شود، این است که چرا با وجود حجم قابل توجه اختصاص اعتبارات برای استان خوزستان، اما خروجی کافی در استان دیده نمی شود.

وی تاکید کرد: این مسئله از طریق دیوان محاسبات نیز به طور ویژه پیگیری خواهد شد تا مشخص شود اعتبارات به چه نحو هزینه شده است و به صورت سیستمی نیز موضوعات مربوط به نظارت میدانی در استان خوزستان از طریق معاونت نظارت پیگیری خواهد شد تا این مسائل به سرانجام برسد.
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(پنج شنبه ۷ اَمرداد ۱۴۰۰) ۱۱:۱۶
http://www.abfakhz.ir/u/1k7
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید