جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
مدیرعامل آبفاخوزستان در نشست هم اندیشی با رسانه ها:

71 درصد تولید آب استان خوزستان از منابع آب سطحی است

71 درصد تولید آب استان خوزستان از منابع آب سطحی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه 71درصد آب آشامیدنی استان از منابع سطحی تامین می شود گفت : هزینه بر بودن استحصال و تولید آب از منابع سطحی در مقایسه با منابع زیرزمینی ، مشکلات زیادی در تامین هزینه ها بر این شرکت تحمیل کرده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان ، صادق حقیقی پور وی با استناد به آمار و ارقام هزینه های تولید آب استان گفت: در کشور متوسط تولید یک متر مکعب آب شرب حدود 800 تا 900 تومان است و در استان ما این عدد بالای 1300 تومان است. در کل کشور یک متر مکعب به صورت متوسط 450 تومان به فروش می‌رسد در  استان ما -در 80 درصد شهرهایمان- 60 درصد این قیمت (حدود 300 تومان)را از مردم می‌گیریم.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات فراینده شرکت آب و فاضلاب استان در کیفی سازی آب آشامیدنی در استان و هزینه های سنگین تولید آب از منابع سطحی اظهار داشت: در تولید آب آشامیدنی از منابع زیرزمینی ، به تاسیسات و تجهیزات زیادی نیاز نداریم در حالی که در استفاده از آبهای سطحی به شبکه های تصفیه و مخازن نگهداری و فرایندهای پیچیده نیاز داریم و این وضعیت در بیشتر شهرهای استان به خصوص شهرهای جنوبی و غربی استان وجود دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به طرح های در دست اجرای آبرسانی از محل آبهای سطحی و دریاچه های پشت سدهای کرخه ، دز ، کارون سه و کوثر اظهار کرد در آینده اتکای شهرهای استان در تامین آب آشامیدنی از محل منابع سطحی به بالای 95درصد خواهد رسید و هزینه تولید آب با توجه به مسافت های طولانی و خطوط لوله گذاری افزایش خواهد یافت
مدیرعامل آبفا خوزستان افزود: اینکه خدمتی را به بهانه محرومیت و ... با قیمت واقعی نفروشیم به نظر من عین بی عدالتی است و عدالت در خصوص شهرهای خوزستان زمانی است که ما آب شرب با کمیت و کیفیت مناسب و با نرخی متناسب با تعرفه کل کشور به مردم بدهیم؛ در واقع با توجه به اینکه 71 درصد تولید از منابع سطحی است، هزینه بیشتری برای تصفیه و توزیع آب می‌کنیم اما پول کمتری دریافت می‌کنیم.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۱:۱۳
http://www.abfakhz.ir/u/12G
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید