جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

شوری آب آبادان در مسیر کاهش

شوری آب آبادان در مسیر کاهش

مدیر آبفا منطقه آبادان گفت: میزان شوری آب رودخانه بهمنشیر همچنان روند نزولی دارد و به سه تا چهار هزار میکروموس رسیده است.

علیرضا خلیلی نیا با اعلام این مطلب افزود : با تمهیدات اندیشیده شده و افزایش میزان دبی رودخانه کارون و جلوگیری از برداشت آب توسط مزارع نیشکر از میزان شوری و سختی آب آبادان کاسته شده و پیش بینی می شود با ادامه این روند تا آخر هفته میزان شوری آب به حد اقل ممکن برسد.
وی با بیان اینکه میزان شوری آب در حالت عادی کمتر از سه هزار میکروموس است، گفت: 70 درصد آب مورد نیاز شهرستان آبادان از تصفیه خانه آب غدیر و 30 درصد از رودخانه بهمنشیر تامین می شود که پس از ادغام به شبکه آب شهری تزریق می شود.

خلیلی نیا با اشاره به رابطه معکوس میزان EC آب با حجم آب افزود: هرچه حجم آب خوزستان کاهش پیدا کند، میزان EC آب افزایش پیدا می‌کند.
مدیر اداره آبفا آبادان کم شدن دبی رودخانه کارون و برداشت های بی رویه در بالا دست و برداشت برای مزارع نیشکر و همراه شدن آن با نیمه ماه قمری که مد آب دریا بالا است را از عواملی دانست تا آب شور دریا شوری رودخانه بهمنشیر را افزایش دهد و این عوامل باعث شود تا شوری آب در رودخانه بهنشیر که بخشی از آب شرب شهرستان آبادان از آن برداشت می شود به 6 هزار میکروموس برسد.
وی اظهار کرد:30 هزار متر مکعب آب تا تابستان سالجاری نیز از سوی آب شیرین کن ها تامین می شود که در شبکه های آب شرب آبادان و اروندکنار توزیع می شود.


روابط عمومی شرکت آبفا شهری خوزستان
(چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷) ۱۴:۴۲
http://www.abfakhz.ir/u/14T
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید