یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

خوزستان یکی از استان های مهم کشور در روند اجرایی پروژه های جهاد آبرسانی است

خوزستان یکی از استان های مهم کشور در روند اجرایی پروژه های جهاد آبرسانی است

معاون مرکز جهاد آبرسانی در پایان بازدید خود از پروژه های جهاد آبرسانی خوزستان، اظهار داشت: خوزستان یکی از استان های مهم کشور در روند اجرایی پروژه های جهاد آبرسانی است و دولت سیزدهم نگاه و توجهی خاصی به مشکلات آبی در روستاهای خوزستان دارد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، خان احمدی افزود: حل مشکلات آبرسانی در استان خوزستان به ویژه روستاها جز دغدغه های وزیر محترم نیرو بوده ودراین راستا برای حل مشکلات آبرسانی به روستاهای خوزستان که سالیان سال دچار مشکلات جدی بوده اند اقدامات ویژه ای صورت پذیرفته است.

معاون مرکز جهاد آبرسانی کشور بیان کرد: پروژه جهاد آبرسانی در فاز اول به ۱۸۹ روستا در ۲۱ شهرستان خوزستان اجرایی شد و در قرارداد جدید ۷۶۶ روستای خوزستان در یک اقدام جهادی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) وبا اجرای کار توسط سپاه حضرت ولیعصر (عج ) و قرارگاه منطقه ای کربلا نیروی زمینی سپاه پاسداران در حال اجراست تا آبرسانی به روستاهای هدف با سرعت اجرایی شود.

خان احمدی تصریح کرد: طی بازدیدی که از روند اجرایی پروژه های آبرسانی خوزستان داشتم کارهای جهادی زیادی در این استان انجام شده و یا در حال اجرا است و روند آبرسانی و روستاها قابل قبول است ولی تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

وی با توجه به اعلام آبرسانی به ۱۸۳۰ روستا خاطرنشان کرد : بیشترین حوزه فعالیت های انجام شده در استان، ارتقا ،اصلاح ،بازسازی ونوسازی تاسیسات آب و در نتیجه ارتقا پایداری آبرسانی در تأسیسات آب موجود بوده تا تعریف پروژه های توسعه آبرسانی واین موضوع موجب افزایش رضایتمندی مردم گردیده است.

 خان احمدی با اشاره به مصرف توزیع آب شرب در روستاها افزود: با توجه به اجرای وسیع پروژه و ایجاد تاسیسات متنوع ، لازم است مدیریت دارایی های فیزیکی به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و لازم است مدیریت توزیع و مصرف با نصب شیرهای کنترلی واقدامات فنی دیگر صورت پذیرد .

معاون مرکز جهاد آبرسانی کشور عنوان کرد: یکی از الزامات در تعریف و اجرای پروژه های آبرسانی ، اطمینان از پایداری منبع تامین می باشد که این موضوع در برخی از پروژه ها مورد تردید می باشد .

وی در ادامه افزود: لازم است به محض اجرا وتکمیل پروژه ها ، در اسرع وقت اقدام لازم جهت بهره برداری از پروژه بعمل آید ضمنا رعایت ملاحظات فنی و استاندارد و همچنین اصول HSE جز اقدامات مهم در پروژه است که باید رعایت گردد .

معاون مرکز جهاد آبرسانی کشور ضمن تقدیر از تلاشها و پیگیری های مدیرعامل و معاون توسعه وبهره برداری آب ، خاطر نشان کرد: کارهای زیادی در آبرسانی به روستاهای استان خوزستان صورت گرفته که مصداق کار جهادی ست ولی لازم است ضمن اجرای فعالیت ها به صورت فنی و منطبق با استانداردهای مصوب ذیل برنامه‌ آبرسانی پایدار ، اثربخشی فعالیت‌ها احصا گردد.

خان احمدی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پروژه ها به صورت همزمان در حال اجرا هستند و در حال حاضر با مشکلات مالی و تامین اعتبار مواجه است ودر نتیجه در آستانه توقف کامل می باشد ، ضرورت دارد ضمن فازبندی پروژه ها ، اهتمام لازم جهت تکمیل پروژه ها صورت پذیرد


روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲) ۱۴:۳۹
http://www.abfakhz.ir/u/4r0
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید