یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

با هدف تقویت سیستم پدافند غیرعامل؛ اولین مانور مقابله با نشت گاز کلر در تاسیسات آبفا هفتکل برگزار شد

با هدف تقویت سیستم پدافند غیرعامل؛ اولین مانور مقابله با نشت گاز کلر در تاسیسات آبفا  هفتکل برگزار شد

به منظور آمادگی بیشتر برای مقابله با مخاطرات احتمالی ناشی از نشت گاز کلر، مانور مقابله با مهار نشت گاز کلر در تاسیسات آبفا هفتکل برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، سرپرست اداره آبفا هفتکل با بیان این مطلب گفت: این مانور با هدف تقویت سیستم پدافند غیرعامل و به منظور حفاظت و پیشگیری از خطرات احتمالی سیستم‌های گندزدایی آب آشامیدنی با استفاده از گاز کلر در خطوط انتقال و تأمین سلامت پرسنل در تماس با این گاز، در تاسیسات آبفا این اداره برگزار شد.

سیدعلیمراد موسوی نشت گاز کلر را خطرناکترین تهدید در سیستم بهره برداری عنوان و افزود: اولین مانور نشت گاز کلر در کمترین زمان ممکن و بدون حادثه حین عملیات در تاسیسات هفتکل  اجرا شد.

وی افزود : هماهنگی های درون سازمانی و برون سازمانی خوبی در این مانور مشاهده شد که در بخش درون سازمانی فرمانده عملیات، نیروهای پیشرو ،پشتیبانی، آزمایشگاه ، تیم پزشکی، تاسیسات و غیره حضور فعال و موثری داشتند.

در ادامه از موفقیت آمیز بودن این مانور اظهار خرسندی کرد و افزود: برگزاری این مانورها می تواند دسترسی به اهداف کار که شامل کنترل تجهیزات حفاظتی، رعایت کامل اصول ایمنی و اجرای نحوه درست امدادرسانی به افراد آسیب دیده باشد را هموار سازد.

موسوی با اظهار رضایت از برگزاری این مانور آموزشی یادآور شد : کلر گازی است که در اکثر تصفیه خانه‌های آب آشامیدنی به عنوان گندزدای اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آنجایی ‌که نشت گاز کلر صدمات جبران ناپذیری به محیط اطراف وارد می کند باید آمادگی لازم برای مواقع بحرانی را نیز داشته باشیم.

 تنظیم: راشین نجارپور

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲) ۱۱:۲۱
http://www.abfakhz.ir/u/4ro
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید