یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

طرح پروژه فاضلاب اهواز در ۴۷ جبهه کاری فعال است

طرح پروژه فاضلاب اهواز در ۴۷ جبهه کاری فعال است

مدیر عامل آبفای خوزستان گفت: طرح فاضلاب اهواز در ۴۷ جبهه کاری فعال بوده و تلاش می‌کنیم این روند با شتاب بیشتری دنبال شود.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا کرمی‌نژاد با اشاره به آخرین وضعیت اجرایی شبکه فاضلاب اهواز بیان کرد: طرح شبکه فاضلاب اهواز از ۳۰ سال گذشته آغاز شده و تا ۲ سال پیش تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت در حالی که طی ۲ سال اخیر، ۳۱ درصد رشد بیشتری یافته است.

وی افزود: این طرح هم اکنون در بسیاری از مناطق اهواز همچون کیانپارس، گلدشت، سادات و ... فعال بوده اگرچه بیشتر تمرکز بر روی ایستگاه‌ها و نقاط اتصال است.

کرمی نژاد گفت: کار شبکه‌گذاری میدان رمضان و منطقه ویس آغاز شده و امیدواریم تا اواخر امسال به پایان برسد همچنین کار اتصال خطوط در منطقه باهنر انجام شد.

مدیر عامل آبفای خوزستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال برای آسفالت ۲۹ خیابان اظهار کرد: تاکنون کار آسفالت سه خیابان محقق شده و تا پایان سال این اقدام با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

کرمی‌نژاد در ادامه به لایروبی شبکه فاضلاب و تقویت ایستگاه‌های پمپاژ تخلیه آب اشاره کرد و گفت: با نصب پمپ‌های جدید در ایستگاه الهادی، ولیعصر و پیچ‌وار، در زمان بارندگی شرایط بهبود یافت و در مدت اخیر ۱۰ دستگاه پمپ ۷۵ کیلوواتی نصب شد که قدرت آنها سه برابر پمپ‌های قبلی است.

وی ادامه داد: در منطقه کیانشهر با انجام خط ۷۱۰ میلیتری به طول هفت کیلومتر، آبگرفتگی اتفاق نخواهد افتاد و همچنین با اجرا و وارد مدار شدن طرح خط انتقال ۱۸۰۰ میلیمتری در منطقه کمپلو جنوبی، قدرت تخلیه آب نسبت به گذشته پنج برابر افزایش یافته است.

مدیرعامل آبفای خوزستان اضافه کرد: یک یا ۲ نقطه آبگرفتگی در اطراف بهشت آباد و پشت ترمینال مسافربری آبادان وجود دارد که تا اواسط اسفندماه برطرف خواهد شد.

وی توضیح داد: شبکه‌گذاری فاضلاب اهواز به سرعت در حال انجام بوده و قطعا اجرای این طرح می‌تواند گام مثبتی در جهت توسعه زیرساخت‌های فرسوده در اهواز و حل مشکل ۳۰ ساله مردم باشد.

کرمی نژاد گفت: اکنون تمام مناطق اهواز زیرپوشش اجرای طرح فاضلاب هستند البته رفع مشکل مناطقی که سال‌های گذشته دچار آبگرفتگی می‌شدند، در اولویت است.

وی در ادامه به بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ فاضلاب ملی‌راه اهواز و طرح جمع‌آوری ورود فاضلاب به رودخانه کارون اشاره کرد و افزود: از ۲۴ نقطه ورود فاضلاب به کارون، ۱۴ نقطه در شرق و ۱۰ نقطه در غرب اهواز قرار دارد.

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: در منطقه ملی راه، ۶ نقطه ورودی فاضلاب وجود داشته که چهار نقطه آن حذف و مشکل ۲ نقطه دیگر تا پایان امسال برطرف خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: مردم اهواز در یکی، ۲ سال گذشته همراهی خوبی در روند اجرایی طرح‌ها با مجموعه آبفا داشته‌اند که از صبر و حوصله آنها قدردانی، و بابت هرگونه مشکل از شهروندان عذرخواهی کنم.

بر اساس این گزارش اجرای شبکه فاضلاب اهواز که از سال ۱۳۷۲ آغاز شده تاکنون ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲) ۱۲:۱۶
http://www.abfakhz.ir/u/4x0
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید