شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

وعده‌های صادق دولت/ هفت پروژه فاضلاب شهری در خوزستان آماده بهره‌برداری است

وعده‌های صادق دولت/ هفت پروژه فاضلاب شهری در خوزستان آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خوزستان با اشاره به اهتمام ویژه دولت سیزدهم به ویژه شخص رییس جمهور برای اجرای کامل دفع فاضلاب شهری گفت: عملیات اجرایی هفت پروژه جمع آوری و دفع فاضلاب شهری در سطح استان خوزستان تکمیل و به صورت کامل آماده بهره برداری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، صابر علیدادی اظهار کرد: این هفت پروژه فاضلاب در شهرهای ماهشهر، مسجدسلیمان، بندر امام (ره) و بهبهان با اعتباری بالغ بر هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی، اجرا و تکمیل شده است.
وی افزود: این پروژه ها در سه بخش احداث و توسعه شبکه فاضلاب، ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب و همچنین احداث تصفیه‌خانه و پکیج فاضلاب اجرا شده است.
مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: در بخش احداث و توسعه شبکه فاضلاب، ۶۶ کیلومتر خطوط لوله شبکه و انشعابات فاضلاب شامل سه هزار و ۸۶۵ فقره انشعاب در مسجدسلیمان و ماهشهر انجام و جمعیت ۱۴۷ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.
وی ادامه داد: در بخش احداث ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب، ۲ باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب در بندر امام (ره) احداث شده که جمعیت ۳۵ هزار نفری را تحت پوشش قرار می‌دهد.
علیدادی با اشاره به افزایش ظرفیت پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب بهبهان به روش هیبریدی دیو نانو تکنولوژی گفت: این اقدام با استفاده از سازه‌های موجود در محل تصفیه‌خانه قدیم تا ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در روز انجام و قابل ارتقا تا چهار هزار مترمکعب در روز است.
وی افزود: با اجرای طرح افزایش ظرفیت پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب بهبهان، جمعیت ۱۳ هزار نفر تحت پوشش قرار می گیرند.
بر اساس این گزارش استان خوزستان یکی از پرجمعیت‌ترین استان‌های کشور به شمار رفته و موضوع فاضلاب شهرهای استان همواره مورد توجه دولت سیزدهم بوده است.
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(پنج شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲) ۱۱:۱۵
http://www.abfakhz.ir/u/52z
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید