شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

محرابیان : عملیات اجرایی تصفیه‌خانه دوم فاضلاب اهواز ۳۰ درصد پیشرفت دارد

محرابیان : عملیات اجرایی تصفیه‌خانه دوم فاضلاب اهواز ۳۰ درصد پیشرفت دارد

وزیر نیرو روند اجرای طرح جامع فاضلاب کلانشهر اهواز را چشمگیر ارزیابی کرد و گفت: عملیات اجرایی تصفیه خانه دوم فاضلاب اهواز با ۳۰ درصد پیشرفت ادامه دارد.

 

علی‌اکبر محرابیان که به همراه رئیس جمهور به اهواز سفر کرد، در حاشیه مراسم بهره برداری از افتتاح ۲۸ طرح آب و برق خوزستان با بیان اینکه طرح جامع فاضلاب اهواز از جمله طرح‌های بسیار مهم وزارت نیرو است، افزود: طول مسیرهای ارتباطی(خیابان و اتوبون) در شهر اهواز ۷۱ کیلومتر است که حدود ۲ برابر این مسیرها، شبکه جمع آوری فاضلاب در زیر شهر احداث شده است.

محرابیان تاکید با بیان اینکه افزون بر ۳۲۱ کیلومتر شبکه فاضلاب در اهواز اجرا شده که از طول راهها، جاده‌ها و خیابانهای شهر نیز بیشتر است، تصریح کرد: سرعت اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز بسیار مناسب است و اعتبارات خوبی هم برای آن اختصاص یافته و بخش‌های قابل توجهی از طرح نیز اجرایی شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب اهواز در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از شهر را تحت پوشش قرار می‌دهد، گفت: عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب دوم نیز در حال انجام است و حدود ۳۰ درصد پیشرفت دارد؛ مابقی شبکه نیز با سرعت در حال اجراست.

وزیر نیرو اظهار کرد: با وجود اینکه اجرای طرح‌های فاضلاب در کلانشهرها زمان‌بر است و دولت به وعده خود در این خصوص عمل کرده است، اما برای سرعت بخشیدن به اجرای طرح باید انسدادهای بیشتری ایجاد کنیم که منجر به ترافیک بیشتر شهر شده و شهروندان را آزرده می کند.

محرابیان خاطرنشان کرد: با هماهنگی مسوولان استان برای اجرای این طرح برنامه‌ریزی خواهد شد به نحوی که تا پایان سال بخش جدیدی از فاضلاب اهواز زیر بار رفته و به مرور به بهره‌برداری برسد.

وزیر نیرو اظهار کرد: پیش از این پنج جبهه کاری در طرح فاضلاب اهواز فعال بود که در سفر گذشته رییس جمهور این تعداد به ۱۵۴ کارگاه افزایش یافت.

وی با اشاره به وضعیت کنونی آب در استان خوزستان نیز افزود: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، استان با تنش‌ شدید آبی در بخش‌های مختلف شرب و کشاورزی مواجه بود که با تلاش جهادی مجموعه آبفا و به رغم کاهش نزولات جوی، ابرپروژه غدیر و چند پروژه دیگر برای حل مشکل و تامین خواسته به حق شهروندان اجرایی شده است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲) ۱۲:۲۴
http://www.abfakhz.ir/u/532
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید