شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
بهره برداری از 4پروژه عمرانی آبفاخوزستان با حضور معاون وزیر کشور

رفع مشکل کمبود آب شهرهای ایذه و دهدز

رفع مشکل کمبود آب شهرهای ایذه و دهدز

به منظور افزایش تولید آب و رفع کمبود آب شهرهای ایذه و دهدز در میان مدت، 3 حلقه چاه توسط شرکت آبفا خوزستان حفر و راه اندازی و با حضور معاون وزیر کشور وارد مدار بهره برادری شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان، با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و  رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، کیامرث حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران خوزستان چاه آب شرب شهرستان دهدز با اعتبار  50 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان با تاکید بر اینکه این اقدام در پی بروز خشکسالی و برداشتهای بی رویه و کاهش سطح سفره های آب زیرزمینی انجام شد، خاطر نشان کرد:  حفر و راه اندازی این چاه در پاسخ به نیاز آبی جمعیت 6 هزار نفری دهدز در کوتاه مدت و میان مدت احداث شده است.
مهرداد قنواتی افزود:  این پروژه شامل یک حلقه چاه به عمق ۲۶۰ متر و خط انتقال یک هزار و 200 متری بوده است.
همچنین همزمان با در مدار آمدن این چاه، اتمام عملیات اجرایی و آبگیری آزمایشی یک مخزن دو هزار متر مکعبی  که با اعتبار 60 میلیارد ریال احداث شده است اعلام گردید.
وی اضافه کرد: همچنین در این آئین از پروژه اصلاح شبکه شهر دهدز به طول ۱۶ هزار و پانصد متر و ۶۰۰ انشعاب که با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان انجام شده ،  بهره برداری گردید.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان انجام مطالعات اجرای پروژه بزرگ تامین آب شهر دهدز از دریاچه کارون  3 را طرح دراز مدت  شرکت آبفا خوزستان برای تامین آب شرب این شهر عنوان و افزود: این طرح در مرحله مناقصه خرید لوله می باشد.
وی برآورد اولیه مورد نیاز طرح دراز مدت برای تأمین آب شهر دهدز را برای اجرای خط انتقال 17 کیلومتر و احداث یک آبگیر، تصفیه خانه و 4 واحد ایستگاه پمپاژ را بالغ بر 75 میلیارد تومان اعلام و گفت:  با برقراری مناقصه و تأمین اعتبار این طرح در آینده نزدیک به مرحله اجرا درخواهد آمد.
بر اساس این گزارش همزمان با این پروسه آئین بهره برداری رسمی از 2 حلقه چاه و هزار و 600 متر خط انتقال برای تامین آب مورد نیاز شهر ایذه بر اساس مصوبات ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان انجام و 2 حلقه چاه در مدار بهره برداری قرار گرفت .
مجموع آبدهی این 2 چاه 4 هزار متر مکعب در شبانه روز است که به ظرفیت تولید آب شهر ایذه اضافه گردید.
اعتبار این 2 پروژه که شامل 2 حلقه چاه و خط انتقال است 6 میلیارد تومان بوده است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷) ۱۱:۴۰
http://www.abfakhz.ir/u/164
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید