پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
مدیر اداره آبفا ایذه در جمع اصحاب رسانه بیان کرد:

ارائه طرح‌های کوتاه مدت برای رفع مشکل آب شهر ایذه به ستاد مدیریت بحران

ارائه طرح‌های کوتاه مدت برای رفع مشکل آب شهر ایذه به ستاد مدیریت بحران

· تابستان آینده قطعا با مشکل اساسی روبرو هستیم مدیر آب و فاضلاب شهری منطقه ایذه در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: با توجه به این که شهرستان ایذه در دو سال گذشته حدود ۴۸درصد کاهش بارندگی داشت، منابع زیرزمینی افت شدیدی پیدا کردند و برخی از چاه ها از مدار شبکه آبیاری خارج شدند، برای حل بحران آب امسال تیم خدماتی و تانکرهای آب تدارک دیده شد و از استان نیز کمک گرفته شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان ، حسین خواجوی، افزود :  به‌دلیل زمان‌بر بودن طرح انتقال آب کارون، طرح‌هایی بصورت اورژانسی به ستاد مدیریت بحران داده شد تا بتوانیم این طرح‌ها را در کمتر از یکسال به بهره برداری برسانیم.

وی افزود : تولید روزانه چاه های ایذه حدود ٢۶٧٠٠ متر مکعب است در صورتی که نیاز شهر ۵۵ تا ۶٠ هزار متر مکعب است و این نشان می‌دهد که ما حدود ٢٣٠٠٠ متر مکعب کاهش تولید آب داریم.

خواجوی خاطر نشان کرد : به‌دلیل شیب لوله‌ها و شیب زمین برخی مناطق ایذه مانند جاده اصفهان و خیابان شهید قریشوندی در طول روز همواره دارای آب بودند و مناطق بالا دست همچون خیابان محمدرسول‌ا... و نورآباد از نعمت آب محروم بودند که به ناچار با نصب و استفاده از شیرهای کنترلی، آب بین مردم جیره‌بندی و توزیع عادلانه، زون‌بندی و جداسازی شدند تا همه به یک میزان به آب شرب دسترسی داشته باشند.

مدیر آبفا شهری منطقه ایذه با اشاره به این که اجرای شبکه  فاضلاب شهری نیازمند نصب پکیج تصفیه فاضلاب است افزود : منطقه کشتارگاه برای این کار مد نظر قرار گرفته شده و مکاتبات آن با استان انجام شده و طی این ماه پاسخ آن خواهد رسید.

وی تاکید کرد : حفر چاه روبروی فرمانداری هیچ گونه خسارتی برای چشمه اشکفت سلمان ندارد زیرا آب چشمه سطحی است و آب چاه مورد نظر زیرزمینی خواهد بود و هیچ ربطی به یک دیگر ندارند و آب چشمه اشکفت سلمان  با ادامه روند بحران آب خشک خواهد شد.

خواجوی با بیان این که  یک یا ٢ سال بارش خوب نمی تواند کمبود منابع سفره‌های زیرزمینی را جبران کند ، اذعان نمود : این بارش ها تنها می تواند آبهای سطحی مانند رودخانه‌ها و چشمه‌ها و سدها را تامین کند و قطعا در تابستان آینده نیز مشکل آب خواهیم داشت.

وی در خاتمه متذکر شد : آب برخی از طرح‌هایی که گذشته برای کشاورزی تامین شد با تغییر کاربری در استخر ویلاها استفاده می‌شود و در صورت ادامه یافتن خشکسالی، آب این محل‌ها قطع می‌شود.

خواجوی افزود : در همین راستا پلیس آب برای مبارزه با انشعاب غیرقانونی و خیابان‌شویی تشکیل شده و شهروندان می‌توانند برای گزارشات خود با امور مشترکین آب ایذه تماس بگیرند.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷) ۱۰:۱۳
http://www.abfakhz.ir/u/16j
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید