پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

درخشش مخترعان صنعت آبفا خوزستان در جشنواره بیکسپوی کره جنوبی

درخشش مخترعان صنعت آبفا خوزستان در جشنواره بیکسپوی کره جنوبی

دکتر صادق حقیقی پور مدیر عامل آبفا خوزستان با حضور دیگر چهره های نخبه خوزستان در صنعت آبفا خوزستان توانست مدال نقره جشنواره بیکسپو از کشور کره جنوبی را کسب کند.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، صادق حقیقی پور درباره طراحی و ساخت تصفیه‌خانه سیار در خوزستان  اظهار داشت: از دو سال قبل مطالعات خود را در این زمینه آغاز کردیم و این تصفیه خانه به جدید ترین روش گند زدایی در دنیا که ترکیبی از  روش های ازن زنی، uv  ورادیکال های آزاد و الکترو لیز که هرکدام به عنوان روش جداگانه ای برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد  طراحی و ساخته شده که  انرژی مورد نیاز آن با استفاده از پنل های خورشیدی تامین می شود.

حقیقی پور افزود: برای اولین بار در این دستگاه قابلیت استفاده همزمان از این روش ها در یک سیستم به صورت سیار فراهم شده است.

وی با اشاره به تامین آب مورد نیاز مناطق دور دست تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم آب آشامیدنی با کیفیت در روستاهای دوردست تامین کنیم، به دلیل اینکه تامین تجهیزات سخت و دشوار است با احداث این تصفیه خانه پیشرفته خورشیدی می توانیم آب شرب بهداشتی و با کیفیت را تامین کینم.

عضو گروه منتخب جشنواره بیکسپو با اشاره به این فناوری نوین تصفیه آب در دنیا، خاطر نشان کرد:  در برخی از کشورهای توسعه یافته از روش ازن  برای گند زدایی استفاده می شود که ما با طراحی و ساخت این تصفیه خانه با متد های پیشرفته تصفیه گندزدایی توانستیم با طراحی فناوری نوین و بی نظیر  تصفیه آب بار دیگر اقتدارعلمی کشورمان و استان خوزستان را با افتخار به اثبات برسانیم.

وی افزود: در کشور ایران برای تصفیه آب از روش کلر زنی استفاده می شود که این روش نیاز به تاسیسات وسیعی دارد و برای اجرای آن نیاز به افراد متخصص در این زمینه است.

مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان خاطر نشان کرد: از این رو در این طرح به دنبال ساخت دستگاهی بودیم که بتوان ضمن ارتقاء شاخص های حفاظت از محیط زیست  از آن در مناطق صعب‌العبور، شرایط بحرانی و بلاهای طبیعی استفاده کرد و آب تصفیه شده را تولید کند، می توان از آن نیز به عنوان یک سیستم آب شیرین کن رفع معایب ونواقص تاسیسات موجود با کاربرد و مزایایی مانند RO استفاده کرد.

حقیقی پوربا اشاره به تولید آب این تصفیه خانه تصریح کرد: توان تولید این دستگاه در صورت استفاده از آب چاه یا رودخانه به میزان ده لیتر در دقیقه با TDS بین ۱۰ تا ۲۰ ppm آب آشامیدنی با کیفیت را تولید می کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، جشنواره بیکسپو بزرگ ترین گردهمایی نوآوری صنعت انرژی در دنیا معروف است که به وسیله شرکت کپکو و وزارت صنعت و تجارت کشور کره جنوبی با همکاری فدراسیون بین المللی مخترعین برگزار شده که بزرگ ترین شرکت های صنعت آب و برق ، جدیدترین نو آوری ها و فناوری های خود را ارائه می دهند.

نخبگان شرکت کننده صنعت آب و برق خوزستان در این طرح شامل دکتر صادق حقیقی پورمدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان، مهندس شریفی فرد و مهندس آرش طاهری بودند که توانستند با اقتدار برای کشور ایران و استان خوزستان افتخار آفرینی کنند.

 در این جشنواره ۶۸۰ شرکت از ۶۰ کشور حضور داشتندکه طرح تصفیه خانه سیار با قابلیت ضد عفونی و میکروب‌زدایی از کشور ایران توانست در بخش اختراعات بین المللی با پذیرش در مرحله فینال از بین ۵۴ طرح برتر از ۴۰ کشور مقام دوم را کسب کند و به مدال نقره دست یابد.

 

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷) ۱۴:۰۰
http://www.abfakhz.ir/u/16r
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید