جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان:

آمادگی کامل ادارات آبفا خوزستان برای کاهش تبعات بحران سیل و تداوم خدمت رسانی به مردم

آمادگی کامل ادارات آبفا خوزستان برای کاهش تبعات بحران سیل و تداوم خدمت رسانی به مردم

صادق حقیقی پور با بیان اینکه ادارات تابعه شرکت آبفا خوزستان ضمن تعامل و همکاری با ادارات ذیربط در شهرهای استان تمهیدات لازم را برای کاهش آثار احتمالی ناشی از سیل انجام داده اند گفت:تاسیسات آبفا استان تاکنون بالغ بر 1 هزار و 380 میلیارد ریال از سیل خسارت دیده اند.

حقیقی پور در ادامه افزود: نشت سیلاب از سیل بندها و ورود آب به داخل شبکه فاضلاب شهرها موجب افزایش شدید بار  ایستگاه های پمپاژ و شبکه فاضلاب گردیده که موجب کارکرد مستمر و بدون وقفه پمپها و درنتیجه خرابی و سوختن برخی پمپها و همچنین باعث تخریب و ریزش بعضی خطوط فرسوده قدیمی گردیده است.

وی با اشاره به آماده باش تمام پرسنل آبفا خوزستان برای استمرار توزیع آب و دفع فاضلاب در تمامی شهرها گفت: علی رغم مشکلات پیش آمده در اثر بارندگی های شدید و بروز سیلاب در برخی از شهرها ، به یاری خداوند متعال و با انجام اقداماتی از قبیل ایمن سازی و جلوگیری از ورود سیلاب و آبهای سطحی بداخل تاسیسات آب و فاضلاب، تجهیز آبگیرها و تابلوهای برق و دیزل ژنراتورها و ... ارائه خدمات آبرسانی و دفع فاضلاب در تمامی شهرها بصورت مستمر و بدون وقفه ادامه پیدا کرده است.

حقیقی پور به دفع فاضلاب بین 2 تا 5 برابر مقدار عادی اشاره کرد و گفت: در راستای همکاری با شهرداری‌ها و  به منظور کمک به دفع سریع تر آبهای سطحی ناشی از بارندگی ها و ورود محسوس و نامحسوس سیلاب به داخل شهر، عملیات پمپاژ فاضلاب شهری و آبهای سطحی، از ایستگاههای پمپاژ دفع فاضلاب در شهرهای مختلف استان بین 2 تا ۵ برابر مقدار عادی در حال انجام بوده و با اجرا و جابجایی خطوط لوله خروجی ایستگاههای پمپاژفاضلاب ، از قطع پمپاژ فاضلاب و برگشت آب رودخانه های طغیانی به داخل ایستگاهها جلوگیری شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا خوزستان با اشاره به توزیع آب درشهرها و روستاهای استان خوزستان خاطر نشان کرد: به منظور تامین و حفاظت از کیفیت آب شرب شهرها و روستاهای در معرض سیل  حدود 50 هزار لیتر آب بسته بندی، توزیع و عملیات تحویل آب بهداشتی توسط تانکرها در شهرهای مختلف که با کاهش تولید آب مواجه بوده اند انجام گردیده و این امر همچنان ادامه دارد.

حقیقی پوربا اشاره به شهرهایی که وضعیت تاسیسات آب آنها درمعرض مشکلات سیل قرار گرفته شده گفت: در سیل اخیر 10 شهر استان خوزستان مشکلاتی در تاسیسات آب آنها به وجود امده که میزان خسارت 430 میلیارد ریال بوده که این شهرها شامل شهرهای لالی، سالند، هفتکل، آقاجری، ایذه، دهدز،هندیجان، رفیع، شوشتر و مسجد سلیمان بوده که شرکت آبفا خوزستان با تلاش شبانه روزی توانست مشکل تامین آب را در شهرهای مذکوررا برطرف کند و ما به مردم شریف خوزستان قول خواهیم داد با تلاش شبانه روزی در تامین آب اقدامات لازم را انجام دهیم

مدیر عامل آبفا خوزستان با اشاره خسارت وارده به تاسیسات فاضلاب در شهرهای خوزستان خاطر نشان کرد: در بخش فاضلاب نیز 950 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات ما در  7 شهر که شامل سوسنگرد، دزفول، ماشهر، بندر امام، رفیع، چمران و بستان وارد شده است  که با اعزام نیرو به این شهرها مشکلات تا حدودی برطرف شده و اقدامات لازم همچنان در حال انجام است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و ذیربط و مشارکت مردم شریف استان،آثار بحران سیل در خوزستان به حداقل برسید
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
(جمعه ۹ فروردین ۱۳۹۸) ۱۳:۵۵
http://www.abfakhz.ir/u/16I
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید