پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان:

تدابیر آبفا استان برای کنترل بحران سیل و کاهش خسارات آن به تاسیسات آبرسانی خوزستان

تدابیر آبفا استان برای کنترل بحران سیل و کاهش خسارات آن به تاسیسات آبرسانی خوزستان

علی رغم سیلاب بسیار شدید و بی سابقه ای که در روزهای آغازین سال ۱۳۹۸ در حوضه های کرخه و دز رخ داد، برخی شهرهای استان خوزستان نیز با شدت کمتری در مقایسه با دیگر استان ها، درگیر سیلاب ها شدند ، به طوریکه علاوه بر آسیب به زیر ساخت های شهری ، خساراتی نیز به تاسیسات و شبکه های آب و فاضلاب وارد شده است.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان  خوزستان، با اشاره به آسیب های وارده به تاسیسات آب و فاضلاب استان تصریح کرد: نشت سیلاب از سیل بندها و ورود آب به داخل شبکه فاضلاب شهرها موجب افزایش شدید بار  ایستگاه های پمپاژ و شبکه فاضلاب گردیده که موجب کارکرد مستمر و بدون وقفه پمپها و درنتیجه خرابی و سوختن برخی پمپها و همچنین باعث تخریب و ریزش بعضی خطوط فرسوده قدیمی شد.

صادق حقیقی پور، در ادامه افزود: در جریان سیلاب استان خوزستان، به تاسیسات آب شهرهای لالی، سالند، هفتکل، آغاجری، ایذه، دهدز، هندیجان، رفیع، شوشتر و مسجد سلیمان و تاسیسات فاضلاب شهرهای سوسنگرد، دزفول، ماهشهر، بندر امام، رفیع، چمران و بستان خسارت وارد شد که با تلاش شبانه روزی پرسنل  و اقدامات به موقع مشکلات بوجود آمده در زمینه آب و فاضلاب شهرهای نامبرده برطرف شد.

وی در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده در راستای پایداری آب  و دفع فاضلاب در شهرهایی که با آغاز سیلاب در معرض خطر قرار گرفتند، پرداخت و  دیوار کشی با ارتفاع 3 متر در اطراف تاسیسات، ایمن سازی ترانسهای برق، تامین و ذخیره سوخت مورد نیاز برای استفاده ژنراتورهای برقی در صورت قطع برق، انتقال الکتروموتورها به ارتفاعات بالاتر را از جمله اقدامات انجام شده توسط ادارات درگیر سیلاب با هدف ایمن سازی تاسیسات آب و فاضلاب عنوان کرد.

جابجایی تابلوهای برق، عایق بندی کابل های ورودی به تابلوهای برق، اجرای عملیات خاکریزی اطراف اسکله های آبگیر با هدف پیشگیری از ورود سیلاب به محوطه اسکله، پاکسازی ساعتی اطراف اسکله آبگیر جهت جلوگیری از تجمع اشیا، تنه و شاخ و برگ درختان و ... جهت عدم ایجاد آلودگی در محوطه اسکله را از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه دانست.
رئیس هیئت مدیره آبفا خوزستان،  افزود: تحویل روزانه تانکرهای آب (آبرسانی) به منظور همکاری با اداره آب و فاضلاب روستایی ، تهیه بطری آب معدنی برای استفاده در اماکن اسکان سیل زدگان با هدف کمک به مرکز بهداشت شهرستان از دیگر اقدامات انجام گرفته برای پایداری آب شهرهای استان در شرایط سیلاب است.

حقیقی پور در ادامه اقدامات پدافندی در حوزه آب تصریح کرد: خاکریزی اطراف تاسیسات مهم تصفیه خانه به منظور جلوگیری از ورود سیلاب با هدف پیشگیری از بروز وقفه در امر تولید آب یکی از مهمترین اقداماتی است که باعث شد تا آب شهرهای درگیر پایدار بماند.

وی همچنین ضمن ابراز قدردانی از تلاش های صورت گرفته در کاهش خسارات وارده از طریق جابجایی مسیر سیلاب ها در شهرهای استان گفت: با اقدامات پیشگیرانه و عملکرد به موقع در زمان وقوع بحران توسط مسئولان و کارکنان شرکت این آسیب ها به حداقل رسیده و خدمات رسانی در بخش آب و فاضلاب به مردم استان همچنان و بدون وقفه ادامه دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان خوزستان، با اشاره به اعزام نیرو و تجهیزات برای امداد رسانی به مناطق
سیل زده استان افزود: در این راستا ماشین آلات مورد نیاز و ابزار و وسایل لازم منطقه به همراه نیروهای متخصص به این مناطق اعزام گردیدند.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
(دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸) ۱۳:۰۲
http://www.abfakhz.ir/u/16Z
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید