جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
جلوگیری از ورود سیلاب 98 ؛

لایروبی 70 درصد شبکه و خطوط فاضلاب شهر سوسنگرد در سال 97

لایروبی 70 درصد شبکه و خطوط فاضلاب شهر سوسنگرد در سال 97

مدیر منطقه دشت آزادگان عنوان کرد: با لایروبی بیش از 70 درصد شبکه و خطوط اصلی و فرعی فاضلاب شهر سوسنگرد ، از ورود سیلاب 98 به این شهر جلوگیری شد.

 

عاشور حمادی در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اعلام این مطلب تاکید کرد: در صورتی که لایروبی 70 درصد شبکه فاضلاب در اسفند ماه انجام نمیشد، با ورود این حجم آب نمی توانستیم از ورود سیلاب به شهر سوسنگرد جلوگیری کنیم.

وی میزان دفع فاضلاب در شهر سوسنگرد را 20 هزار متر مکعب در شبانه روز عنوان و اذعان داشت: با ورود سیل این میزان دفع فاضلاب به 60 هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش یافت که خوشبختانه با برنامه ریزی دقیق و اقدام به موقع کلیه تیم های عملیاتی در جریان لایروبی ، توانستیم از ورود سیلاب به شهر و ایجاد خسارت به اماکن و منازل مردمی جلوگیری کنیم.

حمادی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 4 اکیپ فعال در مرکز شهر عملیات لایروبی شبکه فاضلاب را برعهده دارند.

مدیر اداره آبفا سوسنگرد، تجهیز و بازسازی ایستگاههای مهم فاضلاب، افزایش تعداد پمپ های فاضلاب در ایستگاه 1، 2، 3، 4، 5 و 8 فاضلاب سوسنگرد، تعویض پمپ منهول پمپها، اصلاح خطوط فرسوده فاضلاب و اجرای خطوط جدید به همراه لایروبی بیش از 70 درصد شبکه فاضلاب را از جمله اقدامات مهم و حیاتی در شبکه فاضلاب نام برد و ادامه داد: با انجام این اقدامات بخش عمده ای از مشکلات پس زدگی فاضلاب در شهر سوسنگرد رفع شد.

وی تاکید کرد: با وجود پیشروی آب در این شهرستان و مناطق اطراف، آبرسانی بطور عادی در سوسنگرد و منطقه دشت آزادگان بدون لحظه ای وقفه توسط ادارات آبفا انجام میشد.

حمادی ایجاد سیل بند در اطراف تاسیسات آبرسانی، دیوار کشی با ارتفاع 3 متر در اطراف تاسیسات، ایمن سازی ترانسهای برق، تامین و ذخیره سوخت مورد نیاز برای استفاده زنراتورهای برقی در صورت قطع برق، انتقال الکتروموتورها به ارتفاعات بالاتر را از جمله اقدامات این اداره برای ایمن سازی تاسیسات آب و فاضلاب منطقه دشت آزادگان برای مقابله با سیل عنوان کرد.

این مقام مسئول تنها مشکل سوسنگرد را  از افزایش کدورت آب به دلیل برداشت آب از رودخانه در زمان سیلاب نام برد و لایروبی کامل 2 مخزن زلال ساز به حجم 6 هزار متر مکعب با همکاری معاونت بهره برداری،لایروبی پیش ته نشینی، بازسازی 4 عدد فیلترهای ثقلی  و لایروبی کانالهای ورودی آب به فیلتر، تعمیر و بازسازی 4 دستگاه پمپ و لایروبی لاگونهای پیش ته نشینی را از جمله اقدامات این اداره برای حفظ کیفیت آب در زمان سیلاب عنوان کرد.

حمادی مدیریت ذخیره سازی آب در مخازن و توزیع آب به صورت ساعتی در شبکه، افزایش تعداد و ساعات کار پمپ های فاضلاب ، احداث دایک حفاظتی جهت جلوگیری از ورود سیلاب به تأسیسات آبرسانی، اجرای منهول پمپ های موقت به منظور دفع پس زدگی فاضلاب، توزیع 50 هزار بطری آب معدنی، تجهیز و راه اندازی 15 چشمه حمام و سرویس بهداشتی سیار در روستای شاکریه، اردوگاه قس و بونده با همکاری آبفاکشور و آبفا روستایی دشت آزادگان، استقرار پمپهای SP در روستای سبحانیه جهت تخلیه آب های سطحی، اجاره مکنده جهت تخلیه چاههای فاضلاب حوفل سید حمد، خوفل علی آباد و مسیر حوفلها، ارسال مکنده  و تخلیه چاههای فاضلاب پادگان قدس، نصب یک دستگاه پمپ 12 اینچ در روستای عفلوگ و اعزام تانکر 15 هزار لیتری سیار حمل آب به اردوگاههای مستقر در هویزه و بستان با همکاری آبفاکشور را از جمله اقدامات اداره تحت امرش در جریان سیلاب به شهر سوسنگرد عنوان کرد.

مدیر اداره آبفا سوسنگرد با اشاره به 85 میلیارد تومان خسارت وارده به تاسیسات اداره تحت امرش، خاطر نشان کرد: 50 میلیارد تومان به شبکه فاضلاب و ایستگاههای پمپاژ ،30 میلیارد تومان به شبکه آب و 5 میلیارد تومان نیز به تاسیسات و تصفیه خانه این شهر خسارت وارده شده است.

 



روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
(یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸) ۰۷:۵۷
http://www.abfakhz.ir/u/17j
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید