جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
با هدف پایداری و ساماندهی توزیع آب شرب در شبکه توزیع؛

افزودن بیش از 350 انشعاب غیرمجاز به چرخه فروش آب در آبادان

افزودن بیش از 350 انشعاب غیرمجاز به چرخه فروش آب در آبادان

 

مدیر امور آب و فاضلاب آبادن از شناسایی و تبدیل وضعیت بیش از 350 رشته انشعاب غیرمجاز در شهرهای آبادان و اروندکنار طی 5 ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.

علیرضا خلیلی نیا در گفتگو باواحد خبر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه سامان دهی انشعابات غیرمجاز طبق یک برنامه ریزی منسجم در حال انجام است خاطر نشان کرد: در ادامه فرآیند پیمایش و شناسایی انشعابات غیرمجاز، 350 رشته انشعاب غیرمجاز آب در آبادان و 10 رشته انشعاب غیرمجاز در اروندکنار شناسایی و تعیین تکلیف شد و به چرخه فروش آب اضافه گردید.

وی انشعابات غیرمجاز را مهم ترین عامل هدررفت آب دانست و تاکید کرد: ایجاد عدم تعادل فشار در شبکه توزیع به علت غیربرنامه ای بودن انشعابات، احتمال نشت آلاینده ها به شبکه در هنگام کاهش فشار شبکه، احتمال ایجاد آلودگی در شبکه هنگام اتصال به شبکه، استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه گیری، عدم پرداخت آب بها، تشدید نشت از این انشعابات (به علت اینکه معمولااز اتصالات و لوله های غیراستاندارد استفاده می شود) و نصب غیراصولی آن از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز به وجود می آورند.

خلیلی نیا در خاتمه به افرادی که بصورت غیرمجاز از شبکه استفاده می کنند، توصیه کرد: با مراجعه به امور مشترکین ادارات آبفا در شهرهای آبادان، چوئبده و اروندکنار ، تقاضای مجوز انشعاب قانونی نمایند تا علاوه بر بخشودگی جرایم انشعابات غیرمجاز، هزینه حق انشعاب را نیز بصورت اقساط پرداخت نمایند.

مدیر اداره آبفا آبادان تاکید کرد: در صوت عدم مراجعه این مشترکین در مهلت مقرر، علاوه بر جمع آوری انشعابات غیرمجاز و اخذ جریمه، اشخاص متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
(چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸) ۱۰:۱۳
http://www.abfakhz.ir/u/18b
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید