جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه فاضلاب آبادان

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه فاضلاب آبادان

 

معاون وزیر نیرو گفت: بودجه متمرکز ملی برای شهرهای دارای تنش فاضلاب 120 میلیارد تومان است که یک سوم این میزان به آبادان اختصاص داده می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، حمیدرضا جانباز در نشست ستاد بحران در آبادان، اظهار کرد: در موضوع فاضلاب آبادان از حدود بیش از یک‌هزار کیلومتر 480 کیلومتر آن باقی مانده و حدود 280 کیلومتر آن نیاز به بازسازی دارد و 200 کیلومتر احداث جدید هست.

وی گفت: از ابتدای سال 98 مناقصات مربوطه برگزار شده و حدود 400 میلیارد تومان پروژه تعریف شده و برای تکمیل شبکه‌ها حدود یک‌هزار میلیارد تومان پول نیاز است و متناسب با تخصیص اعتبار در خصوص آن اقدام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مهندسی  آب و فاضلاب کشور در خصوص بارش های اخیر گفت: آنچه که در خصوص بارش اخیر که فاضلاب بخش های زیادی از شهرهای آبادان ،خرمشهر و اهواز  فاقد شبکه جمع آوری آب‌های سطحی است و بنابراین در این حجم بارش اتفاق می افتد آبگیری در معابر را خواهیم داشت.

وی افزود: ناچارا از شبکه فاضلاب که این منظور طراحی نشده باید استفاده کرد و اگر این شبکه تکمیل شده باشد سرعت دفع آب های سطحی بیشتر خواهد شد گرچه جزء موارد طراحی نبوده به همین عنوان کمک‌هایی را دولت در نظر گرفته و گزارش هایی را در خصوص این سه شهر تقدیم کردیم .

جانباز در ادامه گفت: تا زمانی که گردش کار و فرآیند مالیاتی آن محقق شود از محل اعتبارات متمرکز ملی جهت کمک به شهرهای دارای تنش فاضلاب از جمله آبادان عددی را در نظر خواهیم گرفت و جزو اختیارات وزارت نیرو است و به این شهر تزریق خواهد شد.

وی گفت: حدود کل ردیف بودجه 120 میلیارد تومان اعتبار دارد و یک سوم این میزان به آبادان اختصاص داده می شود.

معاون وزیر نیرو با اشاره به موضوع تامین آب شرب پایدار آبادان،عنوان کرد:  بر اساس تصمیمات گرفته شده بخش زیادی از این شهرستان به لحاظ پایداری آب شرایط مطلوبی دارد یعنی با دو خط مجزا آب این منطقه را تامین می کنیم.

وی درخصوص موضوع طرح های پدافندی وزارت نیرو گفت: از سال‌های گذشته آب شیرین کن‌هایی را احداث کرده تعدادی از آنها در مدار بهره برداری و حدود هفت ایستگاه بزرگ آب شیرین کن و تعداد دیگری مصوبات آن انجام شده و هم مناقصات انجام و سرمایه گذاران مشخص شده است

جانباز بیان کرد: به دلیل مشکلاتی مابه تفاوت نرخ ارز که با آن مواجه هستیم سرعت این پروژه‌ها کاهش یافته و دو مصوبه صادر شده و مشکلاتی که در خصوص وام سرمایه گذاران خواهند داشت، سرعت خواهد گرفت.

(چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸) ۱۳:۴۴
http://www.abfakhz.ir/u/19g
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید