جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
خودباوری و خوداتکایی در مسیر توسعه استان؛

پروژه پکیج تصفیه خانه فاضلاب در بهبهان ناشی از دانش جوانان بومی استان است

پروژه پکیج تصفیه خانه فاضلاب در بهبهان ناشی از دانش جوانان بومی استان است

استاندار گفت: از تحریم استقبال نمیکنیم اما با خودباوری و خوداتکایی مسیر توسعه را طی میکنیم، پروژه پکیج تصفیه خانه فاضلاب در بهبهان نیز ناشی از دانش جوانان بومی استان است . 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان غلامرضا شریعتی در آئین بهره برداری از طرح پکیج تصفیه فاضلاب پیشرفته به روش هیبرید بیو نانو تکنولوژی در بهبهان گفت: تحریم نه مساله خوبی ست و نه از آن استقبال میکنیم و فشار آوردن و تحریم کردن و مردم کشوری را تحت فشار قرار دادن برای اینکه وابستگی پیدا کنند و تصمیمات و سیاست های شان وابسته باشد کار ناصواب و ظالمانه ای است.
وی افزود: هدف از انقلاب ما کسب استقلال بود و هزینه آن را هم داده ایم اما این حجم از تحریم ها خارج از عدالت و انصاف و قواعد جهان امروز است با این وجود این تحریم ها ما را به داشته ها و سرمایه های خود آگاه میکند.
شریعتی اظهار داشت: ما چیزی از نظر توانمندی و دانش نسبت به سایرین کم نداریم اما باید به این پتانسیل و خوداتکایی خود باور داشته باشیم و این راه توسعه را هرچند با تحمل سختی ها بپیماییم.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: برای خودباوری باید ریسک و جسارت نماییم و به جوانان اعتماد کنیم.
شریعتی تصریح کرد: از استراتژیک ترین پروژه های کشور به فرمایش مقام معظم رهبری خط لوله گوریه به جاسک است که از آن طریق و با اجرای آن از وابستگی به تنگه هرمز رها شده و صادرات نفت را در دریای عمان انجام خواهیم داد.
وی ادامه داد: ورق های این خط لوله همگی از خارج وارد میشدند اما با همت و تلاش جوانان خوزستانی در صنایع فولادی و لوله سازی همه این مواد در داخل تولید میشود و این طرح هزار کیلومتری با سرعت در حال ساخت است.
استاندار خوزستان بیان کرد: این پروژه پکيج تصفیه خانه فاضلاب در بهبهان نیز ناشی از دانش جوانان بومی استان است.
وی ادامه داد: اجرای طرح های مشابه نیز مبتنی بر لایسنس انحصاری است که توسط این جوانان طراحی شده است.
استاندار خوزستان یادآور شد: امروزه فکر و اندیشه و دانش است که نقش اصلی را در تولید ثروت ایفا میکند و منابع طبیعی و نفت در وهله بعدی قرار دارند.
شریعتی تصریح کرد: این پروژه کار بسیار ارزشمندی است و باید در سایر نقاط استان نیز بویژه اهواز چنین پکیج هایی اجرا شود.
استاندار خوزستان بیان کرد: اینکه جوانان خوزستانی مبتکر چنین طرح هایی هستند برای ما مایه افتخار و خرسندی است.
نماینده عالی دولت در استان خطاب به مدیرعامل آبفا گفت: حتما از این جوانان و شرکت های دانش بنیان حمایت نمایید بویژه ما در مناطق حاشیه ای اهواز نیاز به اجرای این پکیج ها داریم و نمی توانیم بدون هیچ اقدامی در انتظار ساخت تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز بمانیم.
شریعتی اظهار داشت: ما پنج تصفیه خانه فاضلاب در پنج شهرستان آبادان خرمشهر شادگان ماهشهر و بندر امام در پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد داریم که امیدواریم امسال یا سال آینده به بهره برداری برسد.
استاندار خوزستان گفت: امیدواریم تصفیه خانه فاضلاب در پنج شهر دوم استان در شهرهای شوش، اندیمشک، بهبهان، بستان و ایذه نیز با وجود مشکلات و تحریم ها ظرف سه سال ساخته شود.
تنظیم: بهنام پریچه

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(سه شنبه ۲۱ اَمرداد ۱۳۹۹) ۰۸:۳۸
http://www.abfakhz.ir/u/1dC
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید