پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
در گفت و گوی ویژه خبری شبکه خوزستان عنوان شد:

لزوم تامین اعتبار برای تکمیل شبکه های فاضلاب خوزستان

لزوم تامین اعتبار برای تکمیل شبکه های فاضلاب خوزستان



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خواستار تامین اعتبارات لازم برای اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان گفت: بر اساس برنامه زمان بندی سالانه در سه ماه آخر سال تعمیرات اساسی و اورهال تصفیه خانه ها اجرا و انجام می شود.

صادق حقیقی پور افزود: تصفیه خانه شماره دو اهواز به علت اشکال که در یکی از الکتروپمپ ها هنگام تعمیرات اساسی ایجاد شد از مدار خارج و به تبع آن آب بخش زیادی از کلانشهر اهواز قطع شد.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه شهید منجزی (شماره دو) اهواز تامین کننده ۷۰ درصد شهر اهواز می‌باشد ، ادامه داد: این موضوع را بار‌ها اعلام کردیم و ما تنها بهره بردار هستیم و سازمان آب و برق خوزستان متولی اجرای طرح‌های آبرسانی می‌باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: برای حل این مشکل طبق برنامه سه تصفیه خانه در کوت امیر، محل فعلی تصفیه خانه شماره دو و شیبان ساخته می شود.

وی با اشاره به مشکلات زیرساخت آب و فاضلاب در اهواز و کارون افزود: با عنایت و موافقت مقام معظم رهبری ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اصلاح و بازسازی شبکه آب و فاضلاب اهواز و کارون اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: از این میزان ۱۳ میلیون یورو به شرکت آبفا استان پرداخت شده است و این یورو با نرخ ۱۰ هزار تومان محاسبه شده است.

حقیقی پور بیان کرد: برای اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون با قرارگاه خاتم الانبیا تفاهم نامه همکاری به امضا رسیده است.

وی گفت: با اجرای طرح‌های اصلاح شبکه فاضلاب در اهواز و کارون بخشی از این نقاط اصلاح شده است و تا پایان امسال حفاری‌هایی که توسط شرکت آبفا انجام شده، مرمت و آسفالت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به برنامه های آبفا خوزستان از اواخر سال 95 اشاره کرد و گفت: ما ازاواسط سال 1395 یک برنامه کامل از قبیل کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رفع مشکلات آب و فاضلاب استان خوزستان را آماده کردیم و بعد از تایید در استان، وزارت نیر، سازمان برنامه و بودجه و هیات وزیران مصوبه سال 96 به تایید رسید که مشکلات آب و فاضلاب خوزستان جز به جزو و با برنامه ارائه شده بود.

وی با اشاره به اعتبار داده شده به آبفا خوزستان گفت: در مصوبه برآورد اعتبار مورد نیاز برای برطرف کردن مشکلات آب و فاضلاب استان خوزستان 6 میلیارد دلار درخواست شده بود که 9 هزار 540 میلیارد تومان آن مصوب شد اما بجز سال اول که 20 درصد پرداخت شد بعد از آن هیچ پرداختی انجام نشده است.

حقیقی پور به پروژه هاب آبفا خوزستان از سال 96 اشاره کرد و گفت: با اعتبار داده شده به آبفا خوزستان یک هزار و 200 کیلومتر اصلاح شبکه توزیع آب، 800 کیلومتر شبکه فاضلاب کار کردیم و 50 ایستگاه پمپاژ را بازسازی کردیم و بیش از 100 چاه در استان احداث و راه اندازی شده است.

وی افزود: اگه در حال حاضر خیلی از مشکلات در شهرهای ما در زمینه آب در استان کاهش پیدا کرده است حاصل اقدمات انجام شده در سالهای اخیر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: برنامه داریم تا قبل از عید در همه شهرهای خوزستان کنده کاری هایی که مربوط به آب و فاضلاب هست را ترمیم و اصلاح کنیم.البته باید به این نکته اشاره کنم که حجم کنده کاری ها نشان دهنده فعالیت و خدمت کردن برای ارائه خدمات به مردم شریف استان است.

وی از حمایت مسئولان کشوری و استانی برای تامین اعتباربرای برطرف کردن مشکلات آب و فاضلاب خوزستان درخواست داشت و افزود: ما از همه مسئولان استانی و کشوری خواهشنمد هستیم که ما در تامین اعتبارات کمک کنند و ما این قول را می دهیم به ازای هر مبلغ اعتبار به آبفا خوزستان دو برابر آن را کار میکنیم، در حال حاضر یک هزار و 200 میلیارد تومان به پیمانکاران عزیز بدهکار هستیم و این یعنی که ما از سرمایه های پیمانکاران که در حال حاضر شرمنده آن ها هستیم استفاده کرده ایم.



حقیقی پور به پرداخت قبوض مشترکین اشاره کرد و گفت: در بحث حقوق پرسنل بعد از ادغام آبفا روستایی و آب شهری حقوق عزیزان و همکاران در بخش روستایی بر عهده ما است و ما باید حقوق را از محل درآمد هایی که در شهرها داریم تامین کنیم، اما به دلیل کرونا کاهش درآمدی شدیدی داریم و من از مردم شریف خوزستان خواهش میکنم در پرداخت قبوض ما را یاری کنند که ما شرمنده این همکاران عزیز نباشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به عدم پرداخت مطالبات آبفا روستایی اشاره کرد و گفت: از مسئولان استانی و کشوری تقاضا داریم با توجه به اینکه آبفا روستایی یک شرکت کاملا دولتی بوده حداقل مطالبات گذشته این عزیزان را به ما پرداخت کنند که ما شرمنده عزیزان روستایی نباشیم و در آخر سال این ها رو خوشحال به خانه ها بفرستیم.

تنظیم: بهنام پریچه
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹) ۰۹:۱۱
http://www.abfakhz.ir/u/1hz
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید