شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
در ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو ؛

روستاهای خوزستان سیراب می‌شوند/اجرای بیش از یک هزارکیلومتر شبکه توزیع آب در خوزستان

روستاهای خوزستان سیراب می‌شوند/اجرای بیش از یک هزارکیلومتر شبکه توزیع آب در خوزستان


مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در روستاهای خوزستان اجرا شده اما کماکان ۴۰۰ روستای دچار تنش آبی باقی مانده که انشالله بتوانیم تا قبل از پایان دولت این مشکل را نیز برطرف کنیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، صادق حقیقی‌پور، امروز در جلسه‌ای که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌ای که طی امروز افتتاح خواهد شد آبرسانی به ۴۲ روستای استان خوزستان در ۶ شهرستان است که شامل هفت مجتمع آبرسانی است.

وی افزود: در مجموع بیش از ۱۱ هزار نفر آمار جمعیت ساکنین این روستاها است که حدود هفت هزار و ۲۰۰ نفر از این جمعیت فاقد هرگونه شبکه آبرسانی بودند و پیش از این پروژه آبرسانی با تانکر صورت می‌گرفت.

مدیرعامل آبفا خوزستان عنوان کرد: خوشبختانه از مدتی پیش و با ورود این پروژه‌ها به مدار، آبرسانی به این مجموعه‌ها ضمن رسیدن به پایداری، مطابق با شاخص‌های کمی و کیفی استاندار شده است.

وی افزود: مجموعه عملیات اجرایی که در این پروژه‌ها تشکیل شده شامل ۹۸ کیلومتر خطوط انتقال، ۹۷ کیلومتر شبکه توزیع، احداث آبگیر، تصفیه‌خانه‌ها بوده و در مجموع ۴۰ لیتر در ثانیه افزایش آب را داشتیم.

حقیقی‌پور گفت: بعد از یکپارچه‌سازی و پروژه‌های غیزانیه، آبادان، خرمشهر و دیگر مناطق استان داشتیم حدود ۲۰۰ روستای دیگر با جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفر به زودی برای آبرسانی آماده می‌شوند.

مدیرعامل آبفا خوزستان در پاسخ به ارائه خلاصه‌ای از وضعیت روستاهای استان بیان کرد: از چهار هزار و ۱۵ روستایی که در استان وجود دارد حدود دو هزار و ۷۴۱ روستا زیر پوشش آبفا روستایی هستند و بقیه روستاها خودگردان یا بر عهده امور عشایر هستند.

وی افزود: از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی رقمی حدود ۹۷۰ هزار نفر تحت پوشش شرکت آبفا خوزستان هستند اما به غیر از این ۲۶ روستا، ۸۹ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود و ۱۸۵ روستا خودگردان هستند.

حقیقی‌پور گفت: شاخص بهره‌مندی استان در یک سال گذشته از ۶۹ درصد به ۷۸ درصد رسیده و همچنین از سال ۱۳۹۴ تا به امروز ۶۱۶ میلیارد تومان هزینه‌هایی بود که جهت پروژه‌های آبرسانی به روستاها صرف شد.

وی افزود: بیش از یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در روستاهای خوزستان اجرا شده اما کماکان ۴۰۰ روستای دچار تنش آبی باقی مانده که انشالله بتوانیم تا قبل از پایان دولت این مشکل را نیز برطرف کنیم.
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹) ۱۴:۴۰
http://www.abfakhz.ir/u/1hB
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید