شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

ابلاغ دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی غیر رسمی شرکت های وابسته وزارت نیرو

ابلاغ دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی غیر رسمی شرکت های وابسته وزارت نیرو



با ابلاغ دستورالعمل نیاز سنجی، تأمین و ساماندهی نیروی انسانی شرکت های وابسته وزارت نیرو، تغییر حالت اشتغال نیروهای شاغل حجمی- اداری در شرکت آب و فاضلاب خوزستان انجام می شود.

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با اشاره به اخذ مجوزهای استخدامی از وزرات نیرو و تعیین سهمیه هر شرکت از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: بر اساس بند 5-6 و بند 2-6 دستورالعمل وزارت خانه، کارکنان غیر رسمی که وظایف اصلی اجرایی شرکت را به عهده دارند و تحت پوشش پیمانکاران مربوط هستند، می توانند در آزمونی که اواخر مرداد ماه سال جاری برگزار می شود، شرکت کنند .

حسین عبدالخانیان با بیان این که سیاست اصلی وزارت نیرو شایسته گزینی نیروی انسانی از طریق ایجاد فرصت های عادلانه و برابر برای همه واجدین شرایط استخدام از طریق فراهم سازی فضای رقابتی و حضور در آزمون های استخدامی است، عنوان کرد: توانمندی، سابقه کاری و عمکرد شایسته کارکنان به منظور تغییر حالت اشتغال کار آنان در این آزمون لحاظ می شود .

وی در خصوص افراد واجد شرایط شرکت در این آزمون افزود: کارکنان طرف قرارداد با شرکت های پیمانکاری که در قالب قراردادهای تأمین نیروی انسانی و حجمی مشغول به فعالیت هستند و نیز نیروهای شاغل در قراردادهای طرح های عمرانی که وظایف اصلی شرکت های آب و فاضلاب را در قالب سمت های سازمانی مصوب انجام می دهند، مجوز حضور در آزمون را خواهند داشت.

عبدالخانیان ادامه داد: کارکنان مشمول باید تا تاریخ ۳۱خرداد ۱۳۹۹ دارای حداقل ۵ سال سابقه کار در شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان باشند و نیز دارای سابقه پرداخت بیمه بوده و گواهی مرتبط با پرداخت حق بیمه را داشته باشد.

معاون منابع انسانی و تحقیقات آبفای استان خوزستان اعلام کرد: فرد متقاضی باید همچنین شرایط اختصاصی متناسب با شغل و مجوز استخدامی صادره مشتمل بر مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی مطابق با شرایط احراز مشاغل صنعت آب و فاضلاب را داشته باشد.

عبدالخانیان با بیان این که کارکنان مشمول تغییر وضعیت اشتغال فقط
می توانند در آزمون محل خدمت خود شرکت کنند، اظهار داشت: هر یک از نیروهای مشمول و متقاضی تغییر وضعیت اشتغال فقط مجاز به انتخاب شغل در محل خدمت خود هستند و انتخاب سایر شرکت های آب و فاضلاب مجاز نیست.

معاون منابع انسانی و تحقیقات آبفای استان خوزستان تصریح کرد: آزمون مورد نظر مشتمل بر آزمون کتبی عمومی، آزمون اختصاصی ( مصاحبه ) و امتیاز عوامل خاص می باشد و آزمون عمومی با ضریب وزنی ۳۰ درصد ، آزمون اختصاصی با ضریب وزنی ۵۰ درصد و امتیاز خاص با ضریب ۲۰ درصد خواهد بود .

وی در خصوص مبنای امتیازات خاص بیان کرد: امتیازات خاص براساس سابقه و تجربه مفید، مسئولیت پذیری، تعهد سازمانی، کیفیت انجام وظایف، رعایت نظم و انضباط اداری و رضایت از عملکرد در نظر گرفته می شود.

عبدالخانیان درخصوص منابع آزمون کتبی گفت: آزمون کتبی شامل هوش و توانمندی های عمومی، آشنایی با صنعت، معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوقی اساسی، آشنایی و کاربرد رایانه می باشد.

عبدالخانیان افزود: کارکنانی که حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون کتبی را کسب کنند به مصاحبه تخصصی دعوت می شوند.

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آبفا خوزستان در خصوص نحوه انجام مصاحبه تخصصی اعلام کرد: آزمون تخصصی ( مصاحبه) شامل ارزیابی های روانشناختی و تخصصی – مهارتی خواهد بود به منظور موفقیت در این مرحله کسب حداقل ۷۰ درصد امتیاز تعیین شده الزامی است.

وی افزود: در امتیاز آزمون عمومی ضرایبی برای حمایت از ایثارگران گرانقدر، معلولان، زنان سرپرست خانوار، همکاران حادثه دیده در حین مأموریت یا حوادث ناشی از کار و فداکاران صنعت در نظر گرفته خواهد شد که پس از صدور فراخوان اطلاع رسانی لازم به عمل می آید .

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان داشت: پذیرفته شد گان در مصاحبه برای گزینش نهایی به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور معرفی می شوند.

تنظیم:راشین نجارپور
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰) ۱۸:۰۸
http://www.abfakhz.ir/u/1iZ
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید