شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

بهره برداری پروژه ارتقای شبکه آبرسانی بخش شهیون دزفول/ بهره مندی ساکنین شهر شهیون و تمامی روستاهای تابعه از آب شرب پایدار

بهره برداری پروژه ارتقای شبکه آبرسانی بخش شهیون دزفول/  بهره مندی ساکنین شهر شهیون و تمامی روستاهای تابعه از آب شرب پایدار



شبکه آبرسانی بخش شهیون دزفول
بهره برداری شد و اهالی این بخش از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، مدیر آبفا منطقه دزفول گفت: ارتقای شبکه آبرسانی و افزایش ذخیره مخازن بخش شهیون به منظور رفع افت فشار آب در برخی روستا‌های بخش شهیون از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

مصطفی اسماعیل سالم افزود: ظرفیت پمپ‌های مخازن آب در تاسیسات پامنار از ۱۴۰ کیلووات به ۲۲۰ کیلووات افزایش یافت و همچنین برای ارتقای دیماند برق تاسیسات، ۲ تابلوی برق جدید توسط واحد معاونت بهره‌برداری و توسعه آب آبفا منطقه دزفول نصب شد.

وی ادامه داد: ظرفیت مخزن بی‌سیم واقع در روستای پامنار دزفول با این اقدامات تکمیل و فشار شبکه از ۲۸ بار به ۳۵ بار افزایش یافت که این موضوع باعث شد شبکه آب آشامیدنی روستا‌های پامنار، اسلام آباد، ممیلی، باغچه‌بان بازارگه و شهر شهیون تقویت و پایدارتر شود.

اسماعیل سالم اعتبار اجرای این طرح را ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و خاطر نشان کرد: اجرای این طرح علاوه بر پایداری شبکه آب آشامیدنی خانگی شهر شهیون و روستا‌های تابعه این بخش در بحث اقتصادی منطقه موثر است.

وی افزود: با توجه به بحران آبی استان، اگر اقدامات لازم در این خصوص انجام نمی‌شد، آبرسانی به روستا‌ها باید با تانکر انجام می‌شد ضمن اینکه امکان جوجه ریزی و فعالیت مرغداری‌ها تا پاییز به مدت ۲ دوره وجود نداشت و مشکلاتی در این خصوص پیش می‌آمد.

مدیر آبفا منطقه دزفول گفت: ۲۴ واحد مرغداری با میانگین تولید ۲۰ هزار قطعه در این بخش فعال است که درصورت چنین مشکلاتی این بخش با کاهش تولید یک میلیون قطعه‌ای مرغ روبرو می‌شد و خسارت میلیاردی به اقتصاد بخش شهیون وارد می‌آمد.

گفتنی است: بیش از ۱۳۰ هزار مشترک آب و ۴۷ هزار مشترک فاضلاب در شهرستان دزفول وجود دارد.

تنظیم:راشین نجارپور
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(پنج شنبه ۷ اَمرداد ۱۴۰۰) ۱۱:۱۳
http://www.abfakhz.ir/u/1k9
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید