جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
مدیر عامل آبفاکشور کشور:

برای افزایش کیفیت آب خوزستان از آب شیرین کن استفاده خواهد شد

برای افزایش کیفیت آب خوزستان از آب شیرین کن استفاده خواهد شد


مدیر عامل آب و فاضلاب کشور با اشاره به مشکلات ناشی از پایین آمدن کیفیت آب در برخی مناطق خوزستان گفت: برای رفع این مشکل از دستگاه‌های آب شیرین کن استفاده خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان،حمیدرضا جانباز در نشست تابعه وزارت نیرو در خوزستان با حضور وزیر در سرسرای استانداری بیان کرد: استراتژی وزارت نیرو تامین آب از سامانه هایی است که متکی به اقلیم‌نباشد  به همین دلیل تلاش میکنیم با استفاده از شیرین سازی آب وضعیت آب استان را بهبود بخشیم.
وی گفت: مقرر شده است که برای بهبود کیفیت روزانه ۲۰۰ هزار متر مکعب آب،  دستگاه‌های اب شیرین کن در نوار جنوبی خوزستان ایجاد شود و برای انجام این کار از ظرفیت استان و کشور استفاده خواهیم کرد.
جانباز اظهار داشت: طبق پیش بینی های کارشناسی احتمالا پاییز امسال کم بارش ترین پاییز نسبت به سال های قبل می باشد.
وی گفت:به همین دلیل ممکن است  تا آذر ماه نیز آب به میزان کافی از  محل منابع آبی استانهای بالادست  به خوزستان نرسد  بنابر این در نظر داریم با استفاده از  سیستم آب شیرین کن کیفیت آب شرب را در استان بالا ببریم تا مردم در مضیقه قرار نگیرند.
مدیرعامل شرکت آبفای کشور ادامه داد: همچنین سامانه نمک زدایی در  استان راه اندازی می شود تا به وسیله آن میزان ای سی (سختی آب) آب در زمان کم آبی پایین آمده و  کیفیت آب شرب خوزستان بالا رود.
جانباز افزود: با توسعه ظرفیت آب شیرین کن ها در شهرستان هندیجان و  با کمک گرفتن از تولید کنندگان این دستگاه ها در استان و کشور وضعیت آب این منطقه را بهبهود خواهیم بخشید.


روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰) ۲۰:۳۰
http://www.abfakhz.ir/u/1lL
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید