پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان:

سرعت اصلاح و تکمیل شبکه فاضلاب اهواز در دولت سیزدهم پنج برابر شد

سرعت اصلاح و تکمیل شبکه فاضلاب اهواز در دولت سیزدهم پنج برابر شد



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه سرعت اصلاح و تکمیل شبکه فاضلاب در دولت سیزدهم، پنج برابر شده است، گفت: طرح اصلاح شبکه فاضلاب اهواز پیش از دولت فعلی تنها در ۲۴ نقطه فعال بود که این آمار امروز به ۱۲۴ جبهه کاری افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان؛ محمدرضا کرمی‌نژاد، در نشست برخط با وزیر نیرو با موضوع بررسی آخرین وضعیت طرح های شرکت آب و فاضلاب خوزستان و اهواز افزود: علاوه بر این جبهه های کاری، ۶۰ نقطه دیگر که احتمال بروز مشکل فاضلاب در آنها وجود دارد، شناسایی و در روزهای آینده با ترک تشریفات به پیمانکاران واگذار می شوند.

وی با اشاره به اهتمام جدی دولت سیزدهم به رفع مشکل فاضلاب خوزستان گفت: با نهایی شدن واگذاری این طرح ها به پیمانکاران، شبکه فاضلاب اهواز در ۱۸۰ جبهه کاری اصلاح و توسعه می یابد که این سرعت بالا قابل مقایسه با گذشته نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: این جبهه های کاری شامل اقدام لازم برای اصلاح و توسعه شبکه از جمله لوله گذاری، احداث و بازسازی(اورهال) پمپ های جدید، احداث به روزرسانی و تعمیر اساسی ایستگاه های پمپاژ و همچنین اصلاح نوار حفاری است.

وی ادامه داد: کل طول عملیات لوله گذاری در این جبهه های کاری شامل ۱۱۹ کیلومتر توسعه شبکه و ۱۰۵ کیلومتر اصلاح نقاط ریزشی است که تا کنون ۷۰ کیلومتر توسعه شبکه اجرا و۱۰۲ کیلومتر نقاط ریزشی نیز اصلاح شده است.

کرمی‌نژاد با بیان اینکه اهواز به کارگاه بزرگ شبکه فاضلاب تبدیل شده است، گفت: شبکه فاضلاب اهواز هم اکنون در ۱۲۴ نقطه در حال توسعه و اصلاح است که ادامه روند سریع فعلی نیازمند تزریق بودجه وعده داده شده دولت است.

وی تاکید کرد: با اقدام صورت گرفته در ماه های اخیر به ویژه پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، روند اصلاح و تکمیل شبکه فاضلاب اهواز در شرایط بسیار عالی نسبت به سال های گذشته قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به استفاده از دستگاه تی بی ام برای اجرای شبکه تونلی اهواز ادامه داد: نخستین دستگاه تی بی ام در اهواز فعال است و تا کنون ۲۰۰ متر حفاری کرده است ضمن اینکه تا چند ماه آینده سه دستگاه حفار تی بی ام دیگر نیز در این شهر فعال می شود تا مشکل شبکه تونلی اهواز با سرعت برطرف شود.

وی با اشاره به اقدام انجام شده برای به حداقل رسیدن مشکل اهواز در بارش پیش‌رو گفت: ۱۶۸ ایستگاه پمپاژ در شهر اهواز وجود دارد که در ماه های اخیر ۲۸۷ پمپ این ایستگاه ها تعویض، اصلاح و یا تعمیر اساسی شده است و تنها ۱۱ پمپ باقی مانده است که آنها نیز به زودی جایگزین پمپ های جدید می شوند.

کرمی‌نژاد افزود: به کار گیری ۱۰ پمپ سیار و ۱۶ پمپ اس دی جدید، اصلاح و نوسازی تمام پمپ ها، تابلوهای برق و دیزل های برق ایستگاه های پمپاژ از جمله اقدام های مهمی است که در ماه های اخیر در اهواز انجام شده و این این امید را ایجاد کرده است که در بارش های پیش رو مشکل فاضلاب اهواز به حداقل برسد.

وی گفت: تمام پیمانکارانی که در جبهه های کاری مختلف در سطح اهواز عملیات اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب را انجام داده اند، ملزم شده اند که در صورت بروز مشکل در زمان بارندگی در این نقاط، اقدام های اصلاحی لازم را انجام دهند.

کرمی‌نژاد با بیان بیان اینکه برای سرعت بخشی به اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب اهواز از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون چهار هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، ادامه داد: پیش از شروع فصل بارش ۲ طرح ضربتی برای اصلاح شبکه فاضلاب اهواز در ماه های اخیر تعریف شد که طرح ضربتی اول ۱۰۰ درصد اجرا و طرح ضربتی دوم نیز تا کنون۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اقدام صورت گرفته برای توسعه و تکمیل شبکه فاضلاب سایر شهرهای خوزستان ادامه داد: هم اکنون در ۱۸ شهر استان طرح های متعدد شبکه فاضلاب با اعتبار ۲۶ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که میانگین پیشرفت فیزکی این طرح ها ۵۹ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به مصوبه های سفر ریاست جمهوری به خوزستان گفت: در جمع بندی این سفر، ۱۶۰ هزار میلیارد ریال برای فاضلاب خوزستان تصویب شده است که مقرر شد ۵۰ هزار میلیارد ریال آن از سوی وزارت نفت تامین شود که تحقق این موضوع را خواستار هستیم.
تنظیم: بهنام پریچه
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰) ۱۱:۲۰
http://www.abfakhz.ir/u/1n1
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید