شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

چهارهزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح احداث شبکه فاضلاب خرمشهر اختصاص یافت

چهارهزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح احداث شبکه فاضلاب خرمشهر اختصاص یافت

مدیر منطقه آبفا خرمشهر گفت: چهارهزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۵۶ برای تکمیل و احداث پروژه های نیمه تمام شبکه فاضلاب خرمشهر اختصاص یافت.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، حسین عبیداوی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود برای اجرای این طرح تا پایان امسال مناقصه برگزار شود که با محقق شدن اعتبار مورد نیاز ۴۰ تا ۵۰ درصد مشکلات اساسی شبکه فاضلاب خرمشهر برطرف خواهد شد.

وی پیشرفت فیزیکی طرح‌های اجرا شده شبکه فاضلاب خرمشهر را ۴۸ درصد اعلام کرد و افزود: خطوط باقی مانده از طرح اجرا شده از سال‌های گذشته ۳۰۵ کیلومتر بوده  و ۱۵ ایستگاه پمپاژ نیز  مورد نیاز است.

عبیداوی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کل فاضلاب خرمشهر را ۱۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: طرح مصوب کلی فاضلاب خرمشهر بر اساس جمعیت شهر ۱۶۵ هزار نفر با افق سال ۱۴۲۰ است که در این طرح ۳۵ ایستگاه پمپاژ پیش‌بینی شده است.

وی افزود: ۴۰ نقطه اساسی خط فاضلاب دچار شکستگی و نشست کرده است که با لایروبی و استفاده از دستگاه مکنده مشکل آن رفع نمی‌شود.

مدیر آبفا خرمشهر از اصلاح ۲۸۰ مورد سرریز فاضلاب در نقاط بحرانی را یادآور شد و گفت: در یک اقدام جهادی با بکارگیری تجهیزات لازم ظرف مدت یک ماه ۲۸۰ مورد سرریز فاضلاب را اصلاح و مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی افزایش ظرفیت ایستگاه دفع فاضلاب مادر را از اقدامات مهم در سطح شهر بیان کرد و گفت:در ایستگاه ایران زمین و ایستگاه دیزل آباد پمپ آب مورد نیاز اضافه شد و ظرفیت دفع فاضلاب در این ایستگاه‌ها به ۲ برابر افزایش یافت.

عبیداوی به لایروبی ایستگاههای پمپاژ فاضلاب خرمشهر اشاره کرد و گفت: در یک اقدام جهادی و در پنج جبهه کاری در مناطق مختلف بحرانی ۱۷۰ کیلومتر از شبکه قدیمی را لایروبی شد که در کاهش پس زدگی شبکه فاضلاب موثر بود.

وی مشکل اساسی شهرستان خرمشهر را نبود شبکه دفع آبهای سطحی بیان کرد و گفت: ایجاد شبکه دفع آبهای سطح به عهده شهرداری است که متاسفانه با بارش باران هیچ راه خروجی ندارد و قاعدتا به شبکه فاضلاب سرریز می‌شود و موجب آبگرفتگی در سطح شهر می شود.

مدیر آبفا خرمشهر سرقت مکرر درب منهول در خرمشهر را از معضلات بارز در این شهر بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۶۵۰ درب منهول شبکه فاضلاب به سرقت رفته و به منظور جلوگیری از خطرات جانی برای شهروندان و ورود زباله ها به شبکه فاضلاب ۵۰۰ درب منهول در سطح شهر خرمشهر نصب شد.

رئیس اداره امور آبفای خرمشهر از تخصیص اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریالی برای ترمیم نوارهای حفاری فاضلاب خرمشهر خبر داد و گفت:بازسازی تاسیسات آبرسانی غرب کارون خرمشهر که ۱۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۲ هزار نفر را شام می‌شود با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت ماه سال آینده بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: طبق بازدید به عمل آمده از سوی مدیر عامل شرکت آبفای کشور از وضعیت تاسیسات و کیفیت آب روستاهای مسیر غرب کارون در حال حاضر اسناد و کار مطالعاتی آماده شده و در مرحله مناقصه است و قرار شد یک خط ۱۸ کیلومتر از تاسیسات شهید منصوری تا تاسیسات غرب کارون احداث و منبع آب غدیر تامین شود.

پرداخت 800 میلیونی آبفا به شهرداری خرمشهر

حسین عبیداوی گفت : شهرداری خرمشهر مبلغ 800 میلیون تومان را در ماه های قبل از سوی آبفای استان خوزستان به منظور مرمت و بازسازی پس از حفاری های آبفای این شهرستان دریافت کرده است.

شبکه ریزشی فاضلاب در خرمشهر اصلاح می‌شود

وی در ادامه به اصلاح شبکه‌های ریزشی خرمشهر در قالب تدوین سندی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در این شهرستان اشاره و عنوان کرد:  در ۴۰ نقطه خرمشهر شبکه فاضلاب ریزش کرده و با مکنده و جنتکس امکان رفع انسداد وجود ندارد که برای رفع مشکل سند اصلاح شبکه ریزشی تدوین شده و پیمانکار مجری کار خود را آغاز کرده است.

وی افزود: این طرح در خیابان فرعی انجام می‌شود و پیمانکار موظف می‌شود که ترمیم ترانشه‌های حفاری را خود انجام دهد و کار به دیگر ارگان‌ها واگذار نمی‌شود.

به گفته این مسئول تصفیه خانه خرمشهر با 65 درصد پیشرفت فیزیکی تا انتهای سال آینده به مرحله بهره برداری می رسد و به زودی با اقدامات در حال انجام آب شرب روستاهای غرب کارون به صورت مستقیم از طرح غدیر تامین خواهد شد.

سرپرست آبفای خرمشهر به اقدامات انجام شده در حوزه آب اشاره کرد و گفت: توجه به بحث تأمین آب روستایی بیشتر از بحث فاضلاب است و بر همین اساس سال آینده کارگاه ساماندهی ایستگاه‌های آبرسانی در روستاهای خرمشهر بر پا می‌شود.

تامین آب ایستگاه غرب کارون از طرح غدیر

وی به پیشرفت ۶۰ درصدی ساماندهی ایستگاه غرب کارون با ۱۰ میلیارد تومان و برنامه‌ریزی برای ساماندهی ایستگاه‌های حفار و شهید منصوری این شهرستان به عنوان برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این حوزه اشاره کرد.

عبیداوی از برنامه‌ریزی برای تأمین آب روستاهای غرب کارون از طرح غدیر خبر داد و افزود: قرار است با اجرای ۱۸ کیلومتر خط انتقال آب، ایستگاه آبرسانی غرب کارون به ایستگاه شهید منصوری متصل شود تا از این بعد آب ایستگاه غرب کارون از طرح غدیر تأمین شود.

وی به مطالبات پرسنل آبفای خرمشهر اشاره و اظهار کرد: در زمان تصدی ۶ ماه از حقوق و حق بیمه پرسنل پرداخت نشده بود که مشکل بیمه رفع شد و از مطالبات حقوق آنها تنها ۲ ماه باقی مانده که تا پایان سال تسویه می‌شود.

شهرستان خرمشهر ۶۳۰ کیلومتر شبکه آب و ۵۷۰ شبکه فاضلاب با ۴۱ هزار مشترک دارد.

 

تنظیم: راشین نجارپور

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰) ۱۳:۴۵
http://www.abfakhz.ir/u/3vw
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید