شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

۴۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب آبادان نیاز به بازسازی دارد

۴۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب آبادان نیاز به بازسازی دارد

مدیر آبفا آبادان گفت:۴۰۰ کیلومتر از ۷۲۰ کیلومتر شبکه فرعی و اصلی شبکه فاضلاب این شهر نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

 

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، عزیز خلف‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برای ۲۰۰ کیلومتر توسعه شبکه جدید و ۲۰۰ کیلومتر بازسازی ، اصلاح و بهسازی شبکه فاضلاب آبادان به همراه احداث ۲۳ ایستگاه پمپاژ اصلی فاضلاب نیاز به ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: از محل ماده ۵۶ حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث، نوسازی و بازسازی شبکه فاضلاب آبادان اختصاص یافته است که هفته گذشته نیز پیمانکار آن مشخص و به زودی کار اجرایی در مناطق ذوالفقاری، کوی ولی‌عصر، سلیج و فیه آغاز خواهد شد.

خلف‌زاده به احداث چهار ایستگاه جدید پمپاژ و نوسازی و بازسازی کامل پنج ایستگاه فاضلاب همزمان با توسعه و ترمیم شبکه فاضلاب آبادان اشاره کرد و ادامه داد:احداث پنج کیلومتر خط ۲ قلوی جدید از ایستگاه پمپاژ شطیط به تصفیه خانه جامع فاضلاب آبادان در دستور کار قرار دارد.

سرقت درب منهول به یک معضل تبدیل شده است

مدیر آبفا آبادان گفت:سرقت درب منهول در این شهرستان افزایش یافته است و این امر علاوه بر ایجاد خطر برای مردم و عابران باعث ایجاد اختلال در دفع فاضلاب و گرفتگی مسیر می‌شود.

وی افزود:درصدد هستیم با استفاده از درب‌های منهول جدید که ارزش ریالی چندانی ندارند میزان سرقت را کاهش دهیم.

خلف‌زاده خطرات جانی و پس زدگی‌های همیشگی فاضلاب در خیابان‌های شهر را از عواقب سرقت و تخریب درب‌های منهول برشمرد و اظهار داشت:با سرقت درب‌های منهول احتمال ورود اشیاء خارجی به درون شبکه فاضلاب وجود دارد که یکی از عوامل پس‌زدگی فاضلاب است.

وی از دیگر عوامل پس زدگی فاضلاب در آبادان را ساخت و سازهای غیر مجاز و همکاری نکردن شهروندان با آبفا که با ساخت و ساز بر روی خطوط منهول مشکلاتی را برای خود و سایر همشهری‌ها ایجاد می کنند عنوان کرد.

 ۴۶۰ کیلومتر شبکه آب آبادان نیاز به تعویض دارد

خلف‌زاده گفت:در شهرستان آبادان ۸۶۰ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی آب آشامیدنی وجود دارد که ۴۶۰ کیلومتر آن با توجه به قدمت و فرسودگی نیاز به تعویض دارد.

وی افزود:روزانه ۲۳۰ هزار مترمکعب آب در آبادان تولید می‌شود که ۱۴۰ هزار متر مکعب از طریق آب غدیر و مابقی از رودخانه بهمنشیر برداشت می‌شود و وضعیت شوری و سختی آب آشامیدنی  آبادان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزارو ۶۰۰ میکروموس بوده که در حد مجاز مصرف قرار دارد.

مدیر آبفا آبادان اظهار داشت:ظرفیت اسمی تولید آب تصفیه خانه شهید کشتکار۲۷ هزار مترمکعب در شبانه روز است که هم اینک فقط ۲۰ هزار مترمکعب در آن تولید می شود که با اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال بازسازی و نوسازی تجهیزات و مخازن آن آغاز شده ضمن اینکه تلاش می شود با افزایش تولید آب در این تصفیه خانه از ۲۰ به ۳۰ هزار مترمکعب کیفیت و کمیت تولید آب در این تاسیسات افزایش یابد.

اختصاص ۲۱۰ میلیارد ریال برای احداث تلمبه‌خانه آب منیوحی اروندکنار

مدیر آبفا آبادان گفت:عملیات احداث تلمبه‌خانه آب دهستان منیوحی اروندکنار به منظور تامین آب آشامیدنی پایدار این دهستان و پمپاژ آب به تاسیسات آبرسانی اروندکنار با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی افزود:با تکمیل و اجرای این طرح علاوه بر تامین آب پایدار روستاهای دهستان منیوحی آب شهر اروندکنار نیز تامین و پایدار خواهد شد.

آب شیرین کن چوئبده وارد مدار تولید می‌شود

خلف‌زاده به مراحل پایانی نصب تجهیزات آب شیرین کن شهر چوئبده با ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد و گفت:این آب شیرین‌کن با ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب در روز در ماه جاری وارد مدار تولید خواهد شد و باعث پایداری آب در منطقه می شود.

وی افزود: با مشارکت بخش خصوصی بزودی عملیات احداث یک تصفیه خانه با ظرفیت ۲۲ هزار متر مکعب در روز در تصفیه خانه آب شهید باوی آغاز خواهد شد.

تنظیم: راشین نجارپور

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰) ۱۲:۱۹
https://www.abfakhz.ir/u/3y3
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید