چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

۱۲ طرح آب و فاضلاب سوم خرداد در خرمشهر کلنگ زنی و افتتاح می‌شود

۱۲ طرح آب و فاضلاب سوم خرداد در خرمشهر کلنگ زنی و افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: ۱۲ طرح در زمینه آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان کلنگ زنی یا افتتاح می شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا کرمی نژاد اظهار داشت: ۲ دستگاه آب شیرکن در مینوشهر و خرمشهر با ظرفیت تولید ۱۵ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبابه روز با اعتبار سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

وی آغاز عملیات تکمیل پروژه تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر با اعتباری بالغ بر ۹ میلیون یورو معادل ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال را  از دیگر طرح های  آبفا در خرمشهر نام برد و گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر حدود چهار سال توقف داشت که پیش بینی می‌شود تا آذرماه امسال به بهره برداری برسد.

کرمی‌نژاد بیان کرد: پروژه تکمیل شبکه فاضلاب خرمشهر با پنج هزار میلیارد ریال فایناس داخلی ماده ۵۶ پیمانکار آن انتخاب شده و در سوم خرداد کلنگ‌زنی خواهد شد که با اجرای حدود ۱۰۰ کیلومتر پیشرفت فیزیکی پروژه شبکه آبفای خرمشهر به ۸۵ درصد می رسد.

وی بازسازی تصفیه خانه آب شرب شهید منصوری غرب کارون با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح های آبفا به مناسبت سوم خرداد عنوان کرد که با اتصال خط انتقال آب دز و غدیر تا اواخر تیرماه این مجموعه هم از خط غدیر بهره مند خواهد شد.

 کرمی نژاد گفت: در حال حاضر ۱۰ مترمکعب در ثانیه آب از خط آبرسانی غدیر برای اهواز، شادگان، خرمشهر، آبادان و دشت آزادگان تامین شده و ۸۰ درصد آب آشامیدنی آبادان و خرمشهر نیز از این خط تامین می شود که تا پایان تیرماه این رقم به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و میزان شوری آب به ۸۵۰ تا ۹۰۰ میکروموس کاهش خواهد یافت.

وی از  احداث و بهره برداری از ایستگاه پمپاژ کوت شیخ با اعتباری بالغ بر۱۰۰ میلیارد ریال و اجرای شبکه فاضلاب نقاط پراکنده و ریزشی خرمشهر با ۱۲۰میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: از 4 هزار و ۵۰۰ متر شبکه فاضلاب شلمچه تاکنون حدود 2000 متر آن اجرا  شده و این طرح تا قبل از  اربعین امسال بهره برداری خواهد شد و مواکب از مواهب شبکه فاضلاب بهره مند خواهند شد.

کرمی نژاد بیان کرد: پروژه اصلاح شبکه آب شرب منطقه محرزی خرمشهر نیز با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار آماده کلنگ زنی است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) ۱۳:۱۱
http://www.abfakhz.ir/u/3xq
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید