سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
در گفتگوی زنده خبری با صدا و سیمای خوزستان عنوان شد:

تامین نیاز آبی 83 روستای دشت آزادگان

تامین نیاز آبی 83 روستای دشت آزادگان

با افزایش ظرفیت تولید و تامین آب شرب در مجتمع آبرسانی طرح جامع سوسنگرد، کمبود آب در 83 روستای دشت آزادگان پایان یافت.

 
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا کرمی نژاد در گفت‌وگوی زنده در برنامه با عنوان مسیر پیشرفت شبکه استانی صدا و سیمای مرکز خوزستان ، با اشاره به بررسی روش‌های مختلف برای تامین آب روستا‌های استان خوزستان و رفع مشکلات آنها در بدترین شرایط گفت: : با  بررسی مسائل مربوط به بعد از سد حمیدیه مشخص شد در صورتیکه به هر دلیلی مشکلی در کرخه ایجاد شود، آب ۸۳ روستا بعد از این سد قطع می‌شود بنابراین با اجرای اقدامات فنی محل تامین آب این روستاها تغییر کرد.

 

وی با اشاره به اینکه این 83 روستا دشت آزادگان، هویزه و حمیدیه مستقیم از رودخانه کرخه آبگیری می شدند و برای تامین آب با مشکل روبرو بودند، اذعان داشت: با اجرای عملیاتهای متفاوت تاکنون 9 روستای سیدالشهداء، 4 روستا مجتمع شهدا جهاد، 44 روستای مجتمع آبرسانی سویده و 19 روستای جنوب هویزه وارد مدار بهره برداری شده اند و 7 روستای ارامنه حمیده نیز تا 3 روز دیگر وارد مدار
بهره برداری خواهند شد تا طرح آبرسانی به 83 روستای دشت آزادگان تامین و برای همیشه مشکل کمبود آب این روستاها نیز برطرف شود.

 

کرمی نژاد با تاکید بر اینکه در حال حاضر محل تامین آب 83 روستا از کرخه به غدیر تغییر کرده است، افزود: با اجرای این اقدامات علاوه بر تامین آب شرب مورد نیاز جمعیت 83 روستا، آب مورد نیاز دامها و آب مورد نیاز مه پاشی برای خنک کردن دامها نیز تامین شده است.

 

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان ادامه داد: شبکه گذاری و لوله گذاری به طول حدود ۳۰ کیلومتر با کمک بسیج سازندگی، سپاه و سایر پیمانکاران از فروردین ماه امسال آغاز شد و روز گذشته این عملیات به پایان رسید و آزمون‌های نهایی از طرح اجرایی در حال انجام است.

 

وی اظهار داشت: تأمین آب شرب بهداشتی مردم هدف اصلی این دستگاه خدمت رسان  و دغدغه اصلی کارکنان شرکت آب وفاضلاب استان است و در همین راستا نیز  شرکت همواره با ارائه طرحها و پروژه هایی درصدد بهبود وضعیت کمی و کیفی آب در استان بوده است و تا زمان رفع کامل مشکل کمبود آب، همه سعی خود را خواهیم کرد .

 

کرمی نژاد در پایان اظهار امیدواری کرد:  در سال گذشته با اتصال محل تامین آب 174 روستا از کارون به غدیر  و در سالجاری با اتصال محل تامین آب 83 روستا از کرخه به غدیر، به یاری خداوند در سالهای آینده هیچ مشکلی از لحاظ کمبود آب در منطقه نخواهیم داشت.

 

 تنظیم: راشین نجارپور
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱) ۱۲:۱۷
http://www.abfakhz.ir/u/3um
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید