سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

مصون سازی ۸۳ روستای خوزستان در برابر تنش آبی کرخه

مصون سازی ۸۳ روستای خوزستان در برابر تنش آبی کرخه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ۸۳ روستای این استان در دشت آزادگان، هویزه و حمیدیه که به طور مستقیم از کرخه آبگیری می‌شدند در برابر تنش آبی این رودخانه مصون سازی شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، آیین بهره برداری خطوط انتقال و پمپاژ آب از تاسیسات آبرسانی شهید هاشمی به تاسیسات های شهدای جهاد و سید الشهدا(ع) با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، دکتر جوانبخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) دکتر کرمی نژاد مدیر عامل آبفا خوزستان و مسئولان محلی برگزار شد.
 
 
محمدرضا کرمی نژاد روز سه‌شنبه در مراسم آیین بهره برداری خطوط انتقال و پمپاژ آب از تاسیسات آبرسانی شهید هاشمی به شهدای جهاد و سید الشهدا(ع) اظهار داشت: آبرسانی به روستاهای خوزستان با طرح های ضربتی و جهادی در حال اجرا می باشد که بخشی از این طرح ها مصون سازی روستاهای آبگیر رودخانه کرخه در برابر تنش آبی این رودخانه است.
 
وی ادامه داد: آبرسانی به مناطق هدف به منظور سازگاری با کم آبی به ویژه در روستاهای آبگیر رودخانه کرخه پیش بینی شده که با سرعت در حال اجرا است.
 
مدیرعامل آبفا خوزستان افزود: با عملیاتی شدن طرح های مختلف تاکنون، آبرسانی به ۹ روستای سیدالشهداء، چهار روستای مجتمع شهدای جهاد، ۴۴ روستای مجتمع آبرسانی سپیده در هویزه و ۱۹ روستای جنوب هویزه بهره برداری شده است و طرح هفت روستای علاونه‌ حمیدیه نیز تا سه روز دیگر وارد مدار بهره برداری می شود. 
 
کرمی نژاد ادامه داد: با وارد مدار شدن سه روستای باقی مانده تا چند روز آینده، طرح آبرسانی به ۸۳ روستای دشت آزادگان تکمیل و ضمن مصون سازی این روستاها در برابر تنش آبی، برای همیشه مشکل کمبود آب این روستاها از لحاظ کمی و کیفی  برطرف می شود.
 
وی با اشاره به آبرسانی ۱۴ روستا از طریق تاسیسات شهید هاشمی ‌گفت: در این طرح که با همکاری سپاه حضرت ولی عصر(عج) و سازمان بسیج سازندگی سپاه اجرایی شده ۱۸ کیلومتر خط انتقال با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان اجرایی شده است.
 
مدیر عامل آبفا خوزستان عنوان کرد: این پروژه آبرسانی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ خانوار را از نعمت آب شرب با کیفیت و پایدار بهره مند می کند و جمعیت تحت پوشش این طرح ۹ هزار و ۹۸۹ نفر می‌باشد. 
 
کرمی نژاد با اشاره به اهتمام جدی دولت سیزدهم برای حل مشکل آب گفت: یک هزار و ۲۶۰ روستای خوزستان از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون آبرسانی شده است.
تنظیم: بهنام پریچه
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱) ۰۹:۳۶
http://www.abfakhz.ir/u/3sa
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید