شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

تلاش نیروهای آبفا برای رفع خسارات سیلاب و ادامه آبرسانی همچنان ادامه دارد

تلاش نیروهای آبفا برای رفع خسارات سیلاب و ادامه آبرسانی همچنان ادامه دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در پی بارش های سیل آسا برخی تاسیسات آب و فاضلاب آسیب دید، که تلاش نیروهای آبفا برای رفع مشکل و توزیع آب در مناطق آسیب دیده به صورت شبانه روزی در حال انجام است و تا زمان پایداری شرایط ادامه دارد.

 
به گزارش روابط عمومی شرکت اب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا کرمی نژاد با تاکید بر آماده باش کلیه تیم های عملیاتی در سطح استان از ابتدای هفته، گفت: علاوه بر آماده باش تمامی تیم ها و اکیپهای عملیاتی ، همه ماشین آلات سنگین و سبک و تجهیزات لجستیکی و مولدهای برق اضطراری در سطح استان به حالت آماده بکار قرار گرفته است.
 
وی اظهار کرد: رصد و رفع کلیه حوادث ناشی از آسیب دیدگی به تاسیسات در اثر سیلاب و اعلام به دفتر مدیریت بحران استان در دستور کار قرار گرفت و به کلیه ادارات آبفا در شهرهای استان ابلاغ شد تا درصورت ایجاد سیلاب، به منظور عدم بالا رفتن کدورت آب ورودی به مخازن نسبت به خاموش کردن تمامی چاه هایی که در بستر رودخانه حفر شده اند اقدام کنند. 
 
کرمی نژاد بیان کرد: با توجه به این موضوع مقرر شد که تمام ظرفیت مخازن ذخیره آب مورد توجه باشد تا در صورت قطعی برق یا خارج شدن چاه ها از مدار بهره برداری، توزیع آب از طریق مخازن انجام شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در پی بارشها به برخی تاسیسات در شهرهای باغملک، بهبهان، صیدون ایذه، ماهشهر، بندرامام، رامهرمز و هفتکل خسارت وارد شده است، ادامه داد:  با توجه به بارش شدید باران و سیلاب ایجاد شده در رودخانه های فصلی باغملک، تاسیسات آبرسانی چاه شماره ۱ و ۲ چم مسی دچار خسارت شد که در حال حاضر ابرسانی به شهر باغملک با تانکر در حال انجام است.
 
وی در ادامه ارائه گزارش اولیه و میدانی از وضعیت آبرسانی در شهرهایی از خوزستان که تحت تاثیر سامانه مانسون قرار گرفتند، اذعان داشت:  تاسیسات آبرسانی شهر  بهبهان و روستاهای تحت پوشش  در حالت نرمال هستند.
اما آبرسانی به روستاهای تیله کوه ، دره نی سفلی، دره نی وسطی و دره نی علیا،روستای بیدبلند و روستای بیدزرد و روستای ویسی به دلیل وارد شدن آسیب به خط انتقال بطول ۲ کیلومتر قطع شده و آبرسانی به این روستاها با تانکر انجام شد و در حال حاضر آبرسانی از طریق شبکه ها برقرار شده است .
 
 *بازسازی تاسیسات آبرسانی صیدون* 
 
مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به اینکه تمامی مخازن ذخیره در شهرهای استان تکمیل ظرفیت می باشند، ادامه داد: در بخش صیدون جنوبی به علت طغیان رودخانه الله بخشی از خطوط آبرسانی امامزاده عبدالله در این شهر بطول ۴/۵ کیلومتر دچار آسیب شده و آبرسانی در حال حاضر با تانکر انجام میشود.
 وی افزود: خطوط انتقال فلزی ۴ اینج روستاهای دوبند،کیستی و تنگ چویل از توابع صیدون را آب برد  که در حال حاضر اکیپهای عملیاتی در حال جایگزینی و باز سازی شبکه هستند. 
وی ادامه داد : به علت طغیان رودخانه هپرو اداره آبفا صیدون تاسیسات را به علت جلوگیری از ورود گل و لای به خطوط آبرسانی از مدار خارج کرده بود. که خوشبختانه با فروکش کردن طغیان رودخانه تاسیات ابرسانی مجددا وارد مدار بهره برداری شد.
 
 *آبرسانی موقت به باغملک با تانکر* 
 
وی در ادامه ارایه این گزارش به شهر باغملک اشاره کرد و در اینباره گفت:  ۷ حلقه چاه  تامین کننده آب شهر باغملک. به علت اینکه بخشی از خطوط لوله آبرسانی مجموعا بطول ۸ کیلومتر و سوختگی تعداد ۵ دستگاه تابلو برق  از مدار خارج شدند و در حال حاضر ابرسانی به کل شهر باغملک قطع شده. و درحال حاضر تامین آب مناطق مختلف این شهر تا بازسازی کامل خطوط و تاسیسات با تانکر صورت می پذیرد.
وی تاکید کرد: در بازدیدهای میدانق که امروز از تاسیسات باغملک انجام شد، تا کنون تابلوهای برق آسیب دیده و ۲  حلقه چاه وارد مدار شده و تا غروب ۵ حلقه باقیمانده نیز وارد مدار بهره برداری خواهند شد.
 
 *اختلال موقت در آبرسانی به ماهشهر به علت اسیب به تاسیسات جنوب شرق* 
 
در ادامه این گزارش مدیرعامل ابفا خوزستان به ماهشهر اشاره کرد افزود: با توجه به وزش تندباد شدید در شب گذشته، ۲ دکل فشارقوی خط انتقال برق  ۳۳ کیلولت مسیرکانال آبرسانی به شهرها و صنایع جنوب شرق خوزستان،واقع در  کیلومتر ۴۳ کانال انتقال و ما بین دو تاسیسات فشار افزای منصوری ۱ و ۲سقوط کرده و فعلا پمپاژ ایستگاه های منصوری ها از طریق دیزل ژنراتورها ، انجام میشود . و این امر موجب کاهش شدید در انتقال آب به شهرهای مقصد شده است که در نتیجه 
دبی ارسالی منصوری ۲ :  ۱۵۰۰۰ 
دبی منصوری ۱ : ۱۳۵۰۰ متر مکعب بر ساعت کاهش یافته است.
 
لازم به توضیح است که با تدابیر بکار گرفته در مجموعه شرکت آب جنوب شرق وابسته به سازمان آب و برق خوزستان در حال حاضر تمامی مناطق شرکت اب جنوب شرق استان تا کنون در مورخ ۱۴۰۱/۴/۹ ابرسانی بصورت پایدار و بدون وقفه در حال خدمت رسانی به مردمان شریف استان خوزستان می باشدو هیچگونه خللی برای مشترکین هدف بوجود نیامده است .
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در ادامه اظهار داشت: بر اثر فعالیت ناشی از سامانه بارشی در مناطق روستایی اندیکا و ایذه نیز خسارتهایی به تابلو های برق و ترانس ها وارد شد که موجب خروج این تجهیزات از مدار شد که بلا فاصله برای اصلاح و بازسازی آن و تداوم روند طبیعی آبرسانی به این مناطق وارد عمل شدیم
به گفته وی، بر اثر صاعقه آسیب هایی به ترانس ها و الکتروپمپ های شناور تاسیسات آب شهرهای هفتکل و رامهرمز وارد شده که اصلاح و باز سازی آن همزمان با سایر نقاط استان در دست اقدام است.و در حال حاضر تامین آب مشترکین در این دو شهرستان عادی است.
 
این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر وضعیت تاسیسات در سایر شهرستان های استان نرمال گزارش شده است. 
 
تنظیم:راشین نجارپور
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(یکشنبه ۹ اَمرداد ۱۴۰۱) ۲۰:۴۹
https://www.abfakhz.ir/u/3un
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید