پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

عملیات اجرایی آبرسانی به ۷۳روستای بخش سردشت و شهیون دزفول آغاز شد

عملیات اجرایی آبرسانی به ۷۳روستای بخش سردشت و شهیون دزفول آغاز شد

عملیات اجرایی آبرسانی به ۷۳ روستای بخش‌های سردشت و شهیون دزفول با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه خوزستان و شرکت آب و فاضلاب این استان آغاز شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان عصر روز شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به روستاهای بخش شهیون و سردشت دزفول که در مسجد روستای المهدی بخش سردشت برگزار شد، اظهار کرد: طرح آبرسانی به روستاهای بخش شهیون دزفول شامل احداث خط انتقال فولادی به طول ۴۳ کیلومتر با قطر ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیمتر، احداث ۱۰ باب مخزن ذخیره آب، احداث اسکله آبگیر و احداث ۴ باب ایستگاه پمپاژ است.

محمدرضا کرمی نژاد در ادامه جمعیت افق طرح آبرسانی به روستاهای بخش شهیون را ۵ هزار نفر برشمرد و افزود: برای آبرسانی به روستاهای بخش شهیون ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی با اشاره به طرح آبرسانی به ۱۱ روستای بخش سردشت با افق جمعیت بالغ بر ۱۰ هزار نفر، عنوان کرد: این طرح شامل خط انتقال فولادی به طول ۴۲ کیلومتر با قطر ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیمتر، احداث ۲ باب مخزن، احداث ۴ حلقه چاه و احداث یک باب ایستگاه پمپاژ است که با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

مدیرعامل آبفای خوزستان بیان کرد: همه این طرح توسط قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه خوزستان اجرا می‌شود و اعتبار پیش بینی شده برای آبرسانی به این روستاها از طریق پروژه محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تامین شده است.

کرمی نژاد ادامه داد: مقرر شده تا طرح آبرسانی به این ۷۳ روستا که در بخش‌های سردشت و شهیون و منطقه کوهستانی احمد فدالله دزفول قرار دارند، ظرف ۸ یا ۹ ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم برای آبرسانی به روستاهای محروم، عنوان کرد: قرارگاه محرومیت زدایی در ۵ محور در سپاه حضرت ولی عصر (عج) تشکیل شده که یک محور آن بحث تأمین آب شرب روستاهای محروم است.

وی با اشاره به وجود چهار هزار و ۴۰۰ روستا در خوزستان گفت: این استان با وجود برخورداری از ۵ رودخانه بزرگ اما بیشترین مشکلات را در زمینه آبرسانی به روستاها داشته که اقدامات لازم برای رفع این مشکل از مدت‌ها پیش آغاز شده است.

کرمی نژاد با بیان اینکه شهرستان دزفول بیست و چهارمین شهرستان استان است که طرح‌های آبرسانی در آن آغاز شده است، افزود: در تابستان امسال که خوزستان به ویژه مناطقی که آب شرب آنها از طریق کرخه تأمین می‌شد در معرض بحران شدید خشکسالی بودند با همکاری سپاه همه روستاهای تحت پوشش کرخه خارج و تحت پوشش غدیر قرار گرفتند و در ادامه سامانه دز جایگزین و همه منطقه دارای آب با کیفیت دز شد و این طرح بزرگ در شهریور ماه امسال و با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

وی یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون مشکلات آبی یک هزار و ۵۰۰ روستای خوزستان برطرف شده است که از این تعداد طرح‌های ۹۱۳ روستا تأیید شدند و دیروز از طریق ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور طرح آبرسانی به این ۹۱۳ روستای خوزستان افتتاح شد.

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: به طور کلی رفع مشکلات آبی و آبرسانی به دو هزار و ۵۰۰ روستای خوزستان در دستور کار آبفاست که پیش بینی می‌شود تا پایان سال آینده این امر مهم محقق شود و در ادامه مشکلات آبی سایر روستاهای استان نیز برطرف خواهد شد.

کرمی نژاد با اشاره به مشکلات آبی در برخی روستاهای بخش مرکزی دزفول بیان کرد: اسامی و وضعیت این روستاها امروز به بسیج سازندگی سپاه ابلاغ شده تا رفع مشکلات آبی آنها در دستور کار قرار بگیرد.

وی از همکاری و تلاش‌های نماینده دزفول در مجلس در راستای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در این شهرستان قدردانی کرد.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱) ۱۱:۰۷
http://www.abfakhz.ir/u/3uh
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید