سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

آبفا خوزستان برکزار کرد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی آموزشی نخستین واژه "آب" در شادگان

آبفا خوزستان برکزار کرد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی آموزشی نخستین واژه "آب" در شادگان

جشنواره فرهنگی آموزشی نخستین واژه " آب" با هدف نهادینه سازی فرهنگ صحیح مصرف آب ، در مدرسه ابتدایی دخترانه انیسه روستای نهرخواف با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان شادگان و معاون پرورشی آموزش و پرورش ، مدیر آبفا منطقه شادگان و مدیران روابط عمومی ستاد و شهرستان، برگزار شد .

 

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، جشنواره فراگیری نخستین واژه" آب" با هدف آموزش و آشنایی دانش آموزان با مفاهیم صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف آب و بکارگیری آن در زندگی خانوادگی در مدرسه ابتدایی دخترانه انیسه برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شادگان در جشنواره فرهنگی آموزشی نخستین واژه آب ، با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره گفت: جنگ آینده جنگ آب است زیرا کمبود این ماده حیاتی با توجه به افزایش جمعیت بیشتر احساس خواهد شد.

حدادپور با اشاره به اینکه جشنواره نخستین واژه برای اولین بار بین آبفا و آموزش و پرورش شادگان به عنوان یک کار مشترک برگزار شده است، افزود:  می توان از این دو نهاد به عنوان متولی در حوزه فرهنگ سازی نام برد.

وی گفت: یک چهارم جمعیت شهرستان شادگان در بین گروه سنی 6 تا 18 سال قرار دارد بنابراین می توان از این گروههای سنی در بحث فرهنگ سازی در مصرف آب به بهترین شیوه ممکن بهره مند شد.

مدیر منطقه آبفا شادگان نیز در جشنواره فرهنگی آموزشی نخستین واژه آب گفت: این جشنواره برای اولین بار در شادگان برگزار شده است.

عاشور حمادی افزود: بر اساس تکلیف این جشنواره هر ساله در مدارس و در شهرها اجرا می‌شد ولی امسال با دعوت از 3 مدرسه در مقاطع تحصیلی ابتدایی انیسه و سمیه و مدرسه راهنمایی زکیه برگزار شده تا دانش‌آموزان در کنار یکدیگر لحظات شادی داشته باشند و از این طریق با روش درست مصرف آب آشنا شوند.

وی با بیان اینکه آب حیاتی‌ترین ماده‌ در جهان است، افزود: امیدواریم دانش‌آموزان به عنوان نماینده شرکت آب و فاضلاب در خانواده‌ ها در ترویج مصرف درست آب به ما کمک کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان نیز در این جشنواره با تاکید بر لزوم ترویج مصرف درست آب اظهارداشت: آموزش شیوه درست مصرف آب باید از کودکان آغاز شود.

غلامرضا شریفی نیز طی سخنانی در خصوص مصرف صحیح آب و اجرای چرخه تولید آب برای دانش آموزان از تلاش معلمان و دانش آموزان برای ترویج فرهنگ صرفه جویی در جامعه تقدیر و بر گسترش فعالیت های فرهنگی و آموزشی در این زمینه تاکید کرد.

گسترش مفاهیم و اصول صحیح مصرف آب، جلب مشارکت کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، پرورش خلاقیت و استعدادهای کودکان و آشنایی و تفکر بیشتر آنها در زمینه شیوه های مختلف مصرف درست آب از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره سراسری بود. 

در این جشنواره علاوه بر اجرای برنامه های متنوع و شادی از جمله آیتم های نمایشی با موضوع نحوه صحیح مصرف آب ، همیاران آب نیز در مدارس معرفی شدند.

این جشنواره با بخش های مختلفی از جمله کارگاه نقاشی ( ویژه دانش آموزان مقطع دبستان)، تهیه کاردستی ( ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی) با موضوع جشنواره و روزنامه دیواری در خصوص آب همراه بود.

لازم بذکر است آثار تهیه شده دانش آموزان در زمینه نقاشی و کاردستی به صورت نمایشگاهی در محل جشنواره در معرض دید مدعوین و مورد استقبال مسئولین ادارات مختلف قرار گرفته و جهت اجرا در حوزه مسئولیت خود الگوبرداری شد.

همچنین اهداء جوایز به 50 نفر از دانش آموزان برتر فعالیت های فرهنگی با موضوع آب و اهداء لوح تقدیر از زحمات مدیران و معلمان این آموزشگاهها، از دیگر برنامه های جشنواره نخستین واژه" آب" بود.

حدود ۳۰۰ دانش آموز از مدارس ابتدایی دخترانه انیسه و سمیه و مدرسه راهنمایی .... در جشنواره فرهنگی آموزشی نخستین واژه آب حضور داشتند.

گفتنی است؛ این جشنواره نخستین واژه آب برای اولین سال توسط روابط عمومی اداره آبفا و با همکاری اداره آموزش و پرورش شادگان  برگزار شد.

تنظیم: راشین نجارپور

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱) ۰۹:۵۳
http://www.abfakhz.ir/u/3ui
جشنواره نخستین واژه آب در شادگان
جشنواره نخستین واژه آب در شادگان
جشنواره نخستین واژه آب در شادگان
جشنواره نخستین واژه آب در شادگان
جشنواره نخستین واژه آب در شادگان
جشنواره نخستین واژه آب در شادگان
جشنواره نخستین واژه آب در شادگان
جشنواره نخستین واژه آب در شادگان
جشنواره نخستین واژه آب در شادگان
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید