جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

پروژه تامین آب شرب سالند و روستاههای تابعه وارد مرحله نهایی شد/ ورود دستگاه کدورت‌‌زا به سالند

پروژه تامین آب شرب سالند و روستاههای تابعه وارد مرحله نهایی شد/ ورود دستگاه کدورت‌‌زا به سالند

مدیر آبفا منطقه دزفول از ورود دستگاه کدورت‌‌زا به تاسیسات آبرسانی سالند جهت اجرای فاز اول پروژه تامین و پایداری آب شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان،  حسین سعادتی فر با بیان اینکه دستگاه کدورت‌زا صبح امروز جهت نصب در تاسیسات آبرسانی وارد شهر سالند شد افزود : این دستگاه توسط یک شرکت دانش‌بنیان ساخته و با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال خریداری شده است.

 وی تصریح کرد : تنها منبع تامین آب شرب سالند و روستاههای تابعه آن یک رودخانه فصلی است که در مواقع بارانی در بالادست به مدت ۵ تا ۶ روز گل‌آلود شده و امکان آبگیری از این رودخانه فصلی وجود ندارد و در این ایام ناچارا با تانکر از دزفول به شهر سالند و روستاههای تابعه آبرسانی میشد که با نصب دستگاه کدورت‌زا این مشکل برطرف خواهد شد.

 مدیر آبفا منطقه دزفول با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به سالند شامل دو فاز کوتاه‌مدت (ضربتی ) و بلند مدت است افزود : این دستگاه به منظور تصفیه آب در مواقع بارانی تامین و از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است.

 سعادتی فر با اشاره به اجرای طرح بلند مدت ، جهت انتقال آب از دزفول به سالند گفت : این طرح از طرح های ملی بوده و شامل خط انتقال ۴۰۰ میلی متر به طول ۴۰ کیلومتر و حفر ۳ حلقه چاه در روستای المهدی و حوالی پادگان شهید باکری و احداث یک ایستگاه پمپاژ بوده که هم اکنون در مراحل خرید لوله می باشد و همزمان سازمان آب و برق خوزستان در طرح بلند مدت , در حال احداث دو مخزن بتنی ۴۰ هزار متر مکعبی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی بسیار خوب ۷۰ درصد می باشد.

 مدیر آبفا منطقه دزفول در خاتمه از پیگیریهای سید احمد آوایی نماینده مردم شریف شهرستان دزفول ، دکتر محمدرضا کرمی‌نژاد مدیرعامل آبفا خوزستان ، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر عج خوزستان ، علی فرهمندپور فرماندار ویژه دزفول و دکتر قمیشی معاونت بهره‌برداری آبفا خوزستان در این خصوص تشکر کرد.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱) ۱۱:۴۵
http://www.abfakhz.ir/u/44p
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید