جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

خوزستان پیشتاز آبرسانی روستایی در کشور است

خوزستان پیشتاز آبرسانی روستایی در کشور است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۷۵۲ روستای خوزستان آبدار شده اند و خوزستان توانسته در این زمینه پیشتاز آبرسانی در کشور باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا کرمی نژاد در مراسم افتتاحیه آبرسانی به دهستان جفال اظهار داشت: دولت سیزدهم در بخش آبرسانی به مناطق محروم در سالی که گذشت جهادی عمل کرد و شرکت آب و فاضلاب خوزستان با حمایت های وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب کشور با آبرسانی به یک هزار و ۷۵۲ روستای خوزستان از ابتدای دولت تاکنون، توانست پیشتاز آبرسانی در کشور باشد.

وی افزود: : پروژه آبرسانی دهستان جفال به صورت ضربتی طی سه ماه اجرا شد با بهره برداری از این پروژه ۳۴ روستای این دهستان از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره مند شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: این پروژه با اجرای ۳۴ کیلومتر خط انتقال و ۱۰ کیلومتر شبکه توزیع در بازه زمانی ۹۰ روزه تکمیل شده است و با وارد مدار شدن این پروژه بیش از ۲۵ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار بهره‌مند شده اند.

وی با اشاره به مشخصات این پروژه آبرسانی تصریح کرد: نصب و راه اندازی ۳ دستگاه الکتروپمپ فشار قوی ، نصب و راه اندازی تابلوهای برق و عبور از موانع متعدد اجرایی و اجرای پایپ جکینگ از اقدامات انجام شده برای بهره برداری از این پروژه است.

کرمی نژاد افزود: برای تکمیل و افتتاح این پروژه آبرسانی اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به  عملکرد یکساله شرکت آب و فاضلاب خوزستان در شهرستان شادگان در بخش آبرسانی گفت: تهیه و اجرای ۷۵ کیلومتر خط انتقال ، تهیه و اجرای ۱۵ کیلومتر شبکه توزیع، تهیه و نصب و راه اندازی ۱۵ دستگاه الکتروپمپ  ، راه اندازی ۵ ایستگاه تقویت فشار  برای حل مشکل افت فشار ۱۳۰ روستای تحت پوشش انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اعتبار  هزینه در بخش آبرسانی شهرستان شادگان گفت:
پروژه های آبرسانی به این شهرستان با اعتباری بالغ بر
۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شده اند و  آبرسانی به روستاهایی که تا قبل از این پروژه ها  با تانکر سیار آبرسانی میگردید، مشکل آن ها برطرف شده است.

کرمی نژاد به پروژه های آبرسانی در سال آینده اشاره کرد و گفت: پروژه هایی که در سال جاری انجام خواهد شد، احداث مخزن بتنی ۵۰۰۰ متر مکعبی بوزی، خط انتقال دریسیه ،احداث مخزن بتنی ۲۰۰۰ متر مکعبی عچرشیه ،خط انتقال خروسی شمالی شاوردی و خط انتقال روستای مسعودی می باشد که این پروژه ها نیز باید به سرعت اجرایی شوند.

کرمی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: پیگیری های دکتر ناصری نژاد نماینده مردم در اجرای پروژه ها ی آب و فاضلاب شادگان قابل تحسین است و فرماندار شادگان همراهی بسیار خوبی با مجموعه ابفا داشته و از همراهی مردم در اجرای این پروژه نیز تشکر میکنم.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱) ۱۵:۱۲
http://www.abfakhz.ir/u/45a
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید