دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

بهره برداری از طرح آبرسانی رامهرمز با ورود 4 حلقه چاه تراوشی

بهره برداری از طرح آبرسانی رامهرمز با ورود 4 حلقه چاه تراوشی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با حفاری و تجهیز 4 حلقه چاه تراوشی در بالا دست سد جره، آب با کیفیت  و با ظرفیت 12 هزار متر مکعب در شبانه روز به شهر رامهرمز وارد و در اختیار همشهریان این شهر قرار گرفت.

 
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا کرمی نژاد، در خصوص پروژه آبرسانی به شهرستان رامهرمز  تصریح کرد:  به علت کدورت و EC بالای رودخانه علاء در محدوده شهر رامهرمز، انتقال آب از رودزرد کاید رفیع به این شهر در دستورکار آبفا قرار گرفت.

 

وی اذعان داشت: به این منظور 4 حلقه چاه تراوشی در بالادست سد جره حفاری و بطور کامل تجهیز شد و آب با کیفیت و با کدورت کمتر از 2ntu و EC مطلوب و با ظرفیت 12 هزار مترمکعب در شبانه روز به شهر رامهرمز انتقال و از طریق شبکه توزیع  در اختیار شهروندان قرار گرفت.

 

کرمی نژاد تاکید کرد: این میزان از آب حدود 25 درصد نیاز آبی شهر رامهرمز است که با در مدار قرار گرفتن این طرح برداشت آب از رودخانه علاء به طور کامل متوقف شد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: در این پروژه 52 کیلومتر خط انتقال فولادی و تاسیسات آبرسانی به ارزش ریالی  5 هزار و 500 میلیارد اجرا شده است.

 

گفتنی است: مابقی آب مورد نیاز جمعیت شهر رامهرمز از طریق 17 حلقه چاه عمیق تامین می شود.

 

شایان ذکر است: آب رودزرد کایدرفیع از سرچشمه های مال آقا و رباط باغملک تامین میگردد.

 

تنظیم: راشین نجارپور
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(پنج شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲) ۱۷:۰۵
http://www.abfakhz.ir/u/4h6
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید