شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

انعقاد قرارداد ۲۵۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل طرح فاضلاب شادگان

انعقاد قرارداد ۲۵۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل طرح فاضلاب شادگان

قراردادی به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح فاضلاب شادگان با استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ بین شرکت آب و فاضلاب خوزستان و بانک سپه به امضا رسید.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا کرمی‌نژاد روز شنبه در مراسم انعقاد قرارداد طرح فاضلاب شادگان میان شرکت آب و فاضلاب خوزستان و بانک سپه بیان کرد: دولت سیزدهم از همان روز اول، اهتمام ویژه‌ای به استان خوزستان به ویژه بخش آب و فاضلاب داشته به گونه‌ای که امروز یکی دیگر از گام‌های مهم زیرساختی برای تکمیل فاضلاب شادگان وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه اختیارات کافی به آبفا داده شد تا از تمام ظرفیت‌های استان مثل تملک دارایی‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی ارگان ها در جهت رفع مشکلات فاضلاب نقاط مختلف استان استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان به طرح‌های فاضلاب شهرهای استان با استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ اشاره کرد و گفت: استان خوزستان به لحاظ استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: تاکنون تکمیل طرح فاضلاب شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان در مرحله اجرا قرار گرفته و هفته آینده فاضلاب مسجدسلیمان را در دستور کار داریم.

کرمی نژاد گفت: روند اجرایی شبکه فاضلاب شهر خرمشهر از ابتدای دولت سیزدهم با سرعت خوبی در حال انجام است و اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تخصیص اعتبارات لازم، شبکه فاضلاب این شهرستان تکمیل می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شادگان کار شده است همچنین ۱۵ ایستگاه پمپاژ ساخته شده و یک تصفیه‌خانه را وارد مدار کردیم که پساب آن در صنعت فولاد قابل استفاده است.

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: ۶۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهرستان به همراه ساخت سه ایستگاه پمپاژ شهید منتظری، صوفی‌آباد و مصیب باقی مانده که با تزریق اعتبار لازم، تکمیل خواهد شد.

وی به تکمیل شبکه فاضلاب شادگان تا آخر امسال اشاره کرد و افزود: تا پایان سال آینده نیز بازسازی ۱۵ ایستگاه‌ پمپاژ انجام و پروژه فاضلاب شادگان به عنوان اولین شهر استان به صورت کامل عملیاتی خواهد شد.

سه منطقه در شادگان نیاز به احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب دارد

 

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم انعقاد قرارداد طرح فاضلاب شادگان میان شرکت آبفای خوزستان و بانک سپه، با بیان اینکه سه منطقه در شادگان نیاز به احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب دارد گفت: همچنین در برخی از مناطق باید خطوط انتقال ایجاد و تلمبه‌خانه‌های قدیمی بروز رسانی شود.

 حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد افزود: شادگان به لحاظ برخورداری از شبکه فاضلاب در سطح استان رتبه اول را داشته و این یک اتفاق مهم است. اما شبکه فاضلاب شهرستان نیاز به تکمیل دارد در غیر این صورت همه زحمات دوستان به باد خواهد رفت.

وی با بیان اینکه شبکه فاضلاب شادگان از سال ۷۳ اجرا شده که نیاز به بهسازی و اصلاح دارد افزود: متاسفانه برخی از پیمانکاران بعد از پایان کار، بحث ترمیم و روکش آسفالت را انجام نمی‌دهند که این موضوع کام مردم را تلخ می‌کند.

ناصری نژاد گفت: اگرچه مقدار پول در نظر گرفته شده جواب کار را نمی‌دهد اما در کل از زحمات تمام دست اندرکاران این قضیه تشکر می کنم.

رتبه نخست بانک سپه در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی

همچنین مهرشاد شجاعی مدیر شعب بانک سپه در خوزستان گفت: به موجب این تفاهم‌نامه، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح فاضلاب شادگان اختصاص خواهد یافت که انتظار داریم مشکل فاضلاب این شهرستان به طور کامل برطرف شود.

وی افزود: کارهای لازم برای پرداخت این تسهیلات انجام شده و امیدوارم که بتوانیم با اجرای این طرح بخش کوچکی از مشکلات مردم شادگان را برطرف کنیم.

مدیر شعب بانک سپه استان خوزستان گفت: به واسطه اجرای طرح بنیاد برکت در رامشیر، کار آبرسانی به ۷۰۰ خانوار این شهرستان توسط این بانک انجام شد.

وی به ساخت مدرسه، حمام و سرویس‌های بهداشتی برای مردم زلزله زده اندیکا در راستای مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: سال گذشته، رتبه نخست پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را در بین بانک‌های عامل استان کسب کردیم.

مدیر شعب بانک سپه استان خوزستان گفت: همچون سال گذشته کار تامین آب معدنی زوار اربعین حسینی در مرزهای استان را برعهده خواهیم داشت.

گفتنی است آب و فاضلاب خوزستان در سال گذشته، ۳۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال جذب اعتبار داشته است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(شنبه ۱۴ اَمرداد ۱۴۰۲) ۱۳:۰۰
http://www.abfakhz.ir/u/4ip
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید