شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان؛ آبرسانی به 73 روستای دارای تنش آبی در باغملک

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان؛ آبرسانی به 73 روستای دارای تنش آبی در باغملک

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم آبرسانی به 73 روستای دارای تنش آبی در باغملک از آب پایدار بهره مند شدند.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا کرمی نژاد ، با تشریح اقدامات انجام شده در راستای رفع تنش آبی در شهرستان باغملک و شهرها و روستاهای اطراف آن اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم و از سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه‌ آبرسانی در شهرستان‌های باغملک و صیدون، قلعه تل، میداود و روستاهای اطراف وارد مرحله بهره‌برداری شده است.

وی افزود: با اقدامات انجام شده در این شهرستان از تعداد ۲۳۴ روستای تحت پوشش، تعداد ۷۳ روستا دارای تنش آبی، به مرحله پایداری آب رسیدند و دیگر پروژه‌های آبرسانی نیز در حال اجرا هستند تا آب دیگر روستاها نیز پایدار شود.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: در حال حاضر نیز عملیات اجرایی آبرسانی به ۵۰ روستای دیگر در باغملک با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان توسط شرکت آبفا خوزستان در حال اجرا است.

کرمی نژاد عنوان کرد: احداث مخازن دوقلو به ظرفیت ۲۰۰۰ متر مکعب در شهر میداود به ارزش حدود ۱۰ میلیارد تومان، آبرسانی به روستاهای شان بچه، پتک، دم اشکفت، امامزاده عبدالله و برول به ارزش حدود ۲۵ میلیارد تومان، حفاری و تجهیز الکترومکانیکال چاه و احداث خط انتقال چاه فرهنگیان و آبرسانی به گلال کمپ، منازل انتظامی و... به ارزش حدود ۱۵ میلیارد تومان از دیگر اقدامات انجام شده این شرکت در باغملک است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های جدید آبرسانی دیگری در باغملک و روستاهای تحت پوشش در دست اجرا است، افزود: حفاری چاه در محدوده پل علا و اجرای خط انتقال به طول حدود ۱۵ کیلومتر به منظور بهبود کیفیت آب روستاهای طلاور و واجل به ارزش حدود ۳۰ میلیارد تومان، حفاری چاه در منطقه مطبق ۲ و احداث خط انتقال به طول حدود ۲۰ کیلومتر به منظور بهبود آب مناطق بارانگرد، رمه چر و ناشلیل ها به ارزش حدود ۳۵ میلیارد تومان، افزایش ظرفیت مخازن شهر باغملک با احداث دو مخازن ۲۰۰۰ و حدود ۱۰ کیلومتر خطوط انتقال به ارزش حدود ۵۰ میلیارد تومان از دیگر اقدامات در حال اجرا در این شهرستان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان عنوان کرد: همچنین با حفاری و تجهیز ۳ حلقه چاه جدید به ظرفیت ۲۵۰۰ متر مکعب در باغملک و صیدون مشکل افت فشار ۶ هزار نفر ساکن در مناطق فرهنگیان، مله و صیدون جنوبی برطرف شده است.

کرمی نژاد با بیان اینکه ۳۴ روستای فاقد شبکه آب در باغملک توسط تانکر سیار آبرسانی می‌شوند، خاطرنشان کرد: برای ایجاد شبکه توزیع آب در این روستاها حفر و تجهیز ۵ حلقه چاه دیگر را در دستور کار داریم. با تجهیز و وارد مدار شدن این چاه ها، آب مورد نیاز ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر از روستاییان دره نی، چلچلک، رباط، تمبی تامین و تنش آبی این مناطق رفع خواهد شد.

تنظیم: راشین نجارپور

(یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲) ۱۴:۵۴
http://www.abfakhz.ir/u/4qz
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید