یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

تاکید وزیر نیرو بر کاهش زمان اجرای پروژه‌های آب خوزستان/ طرح غدیر آبرسانی باکیفیت به 60 درصد جمعیت خوزستان را پوشش داد

تاکید وزیر نیرو بر کاهش زمان اجرای پروژه‌های آب خوزستان/ طرح غدیر آبرسانی باکیفیت به 60 درصد جمعیت خوزستان را پوشش داد

وزیر نیرو در دومین روز سفر به خوزستان بر به حداقل رساندن زمان اجرای پروژه‌های طرح عظیم آبرسانی غدیر تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود تا پایان دولت سیزدهم شاهد بهره برداری از تصفیه‌خانه آب کوت‌امیر اهواز باشیم.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان،  علی‌اکبر محرابیان در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه آب کوت‌امیر اهواز ضمن تشکر از تلاش دست اندرکاران و پشتیبانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از اجرای پروژه‌های آبرسانی استان خوزستان گفت: موضوع آبرسانی غدیر طرحی ضربتی و جهادی بود که در طول ١٠ ماه با انتقال آب با کیفیت سد دز ٦٠ درصد استان خوزستان را پوشش داد و آب خوب و گوارا را به این منطقه رساند.


وی با اشاره به اینکه آب دز از با کیفیت‌ترین آب‌های جهان و به ویژه در منطقه خوزستان است، افزود: آب دز،
  آبی سبک محسوب می‌شود و کیفیت بسیار خوبی دارد که در بخش قابل توجهی از استان توزیع می‌شود.


وزیر نیرو یادآور شد: تامین آب و تصفیه آب دو مقوله جدا هستند و ضرورت داشت در تداوم طرح عظیم غدیر در این مراحل توجه ویژه‌ای به تصفیه‌خانه‌های آب داشته باشیم که بر این اساس اعتباراتی برای احداث تصفیه خانه‌ها در نظر گرفته شد.


وی با اشاره به بازدید از تصفیه‌خانه شادگان گفت: با توجه به شرایط و ترکیب موجود، احداث تصفیه‌خانه شادگان در مدت کوتاه با ظرفیت ١٤٥ هزار متر‌مکعب در آستانه بهره‌برداری است.


وی خطاب به پیمانکاران و مجریان تصفیه خانه کوت‌امیر نیز عنوان کرد: احداث این تصفیه‌خانه در منطقه به علت تامین بخشی از آب اهواز و شهرستان کارون و روستاهای اطراف در ٣٦ ماه، زمان زیادی است که می‌توان با اقدام جهادی مدت احداث را کوتاه و آب را با بهترین کیفیت از طریق این تصفیه‌خانه تامین کرد.


وزیر نیرو افزود: باید متممی برای این قرارداد پیش‌بینی شود و مدت عملیات اجرایی را کوتاه کند تا شاهد افتتاح و بهره‌برداری هر چه زودتر پروژه
  باشیم.


محرابیان خاطرنشان کرد: خوشبختانه اغلب تجهیزات در داخل کشور تهیه می‌شود و این امکان را داریم در حداقل زمان این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم و تا پایان این دولت شاهد بهره‌برداری این تصفیه‌خانه باشیم.

آیین آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه آب کوت امیر اهواز

آیین آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه آب کوت امیر اهواز با ظرفیت ۵ متر مکعب بر ثانیه با حضور وزیر نیرو برگزار شد.

با احداث این تصفیه‌خانه آب، جهت تولید، تصفیه و انتقال آب شرب با کیفیت به ظرفیت۴۳۲ هزار متر‌مکعب در شبانه‌روز به منظور رفع مشکلات آب شهرستان کارون، جنوب شهراهواز و روستاهای مجاور با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر برای افق سال ۱۴۲۵ محقق می‌شود.
این تصفیه‌خانه دارای ایستگاه پمپاژ برداشت آب از رودخانه کارون و خط انتقال به تصفیه‌خانه، واحدهای کنترل جریان ورودی به تصفیه خانه، واحد انعقاد و لخته سازی و واحد پیشته نشینی
۲ واحد به ظرفیت هر کدام ۲.۵ متر مکعب بر ثانیه است.
همچنین واحد‌های زلال سازی با
۶ واحد، هر کدام به ظرفیت تصفیه ۳۰۰۰ متر‌مکعب برساعت، واحد فیلتر (صاف سازی)، ۲۰ واحد فیلتر دولایه ثقلی هر کدام به ظرفیت ۹۰۰ مترمکعب بر ساعت و واحد ضد‌عفونی نهایی شامل کلر زنی از دیگر قسمت‌های این تصفیه‌خانه است.
مخازن ذخیره آب تصفیه شده شامل چهار واحد مخزن هر کدام به ظرفیت
۵۰هزار متر مکعب و جمعاً ۲۰۰هزار متر مکعب،ایستگاه پمپاژ آب تصفیه شده شامل ۱۰ دستگاه الکترو پمپ جمعا با آب دهی ۵ متر مکعب در ثانیه، واحدهای جانبی شامل (احداث ساختمان بهره‌برداری،ساختمان آزمایشگاه،ساختمان برق، ساختمان انبار مواد شیمیایی ) نیز از دیگر اجزا این تصفیه خانه است.
این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۳۸ هکتار با اعتبار ۳۰۰۰ میلیارد تومان احداث می‌شود و پیش‌بینی مدت زمان اجرای پروژه ۳۶ ماه تخمین زده شده است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲) ۱۴:۴۵
http://www.abfakhz.ir/u/4y1
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید